Dá se s ředkvičkami zhubnout?

v

Abyste zhubli, nemusíte kupovat drahé nízkokalorické potraviny. Hubnout můžete i pomocí běžných ředkviček. Tento článek vám pomůže pochopit, jak můžete použít ředkvičky pro hubnutí, jaké jsou škody a výhody zeleniny a jaké možnosti stravy můžete použít k normalizaci své hmotnosti.

Kalorie a složení

Ředkvový salát je výborným pokrmem pro člověka, který si hlídá váhu. Obsahuje málo kalorií, ale obsah vitamínů a minerálů zlepšujících fungování těla je enormní. Ředkvičky jsou velmi užitečné pro ženy i muže. Zařazení této zeleniny do jídelníčku navíc pomáhá snižovat riziko vzniku různých nebezpečných onemocnění.

Obsah kalorií v kořenech ředkvičky je nízký. 100 gramů aromatické zeleniny obsahuje pouze 15 kcal. Je třeba poznamenat, že Při tak relativně nízké nutriční hodnotě obsahuje tato zelenina poměrně hodně tělu prospěšné vlákniny. Vysoký obsah vlákniny podporuje vylučování toxinů a rychlé nasycení. Zároveň zelenina zlepšuje procesy trávení a odbourávání tuků.

Tělo bude muset vynaložit spoustu energie, aby „strávilo“ zeleninový salát s ředkvičkou, ale množství přijatých kalorií bude zanedbatelné. Proto je téměř nemožné přibrat z konzumace ředkvičkových zeleninových jídel v rozumném množství.

Ředkvičky obsahují obrovské množství tělu prospěšných vitamínů. Tato zelenina obsahuje:

  • Vitamíny B;
  • přírodní kyselina askorbová;
  • tokoferol;
  • draslík;
  • bor;
  • měď;
  • železo;
  • fosfor;
  • magnesium;
  • sodík.

Ředkev povzbuzuje, tonizuje organismus, posiluje imunitní systém a zvyšuje odolnost vůči infekcím.

Dá se s ředkvičkami zhubnout?

Lidé často přibývají na váze kvůli snížení rychlosti metabolických procesů. Zpravidla se to začíná dít v dospělosti. Není náhoda, že většina lidí poprvé zažije výskyt nadbytečných kilogramů po 35-40 letech. Takové změny přispívají k tomu, že po konzumaci i běžného jídla se výrazně zvyšuje riziko přibírání dalších kilogramů. Ředkev obsahuje složky, které mohou mít příznivý vliv na metabolismus. To podporuje hubnutí.

Zrychlit metabolismus můžete kombinací ředkviček s další zdravou zeleninou. K tomu můžete do salátu přidat například listovou zeleninu, čerstvé okurky, celer a další nízkokalorické suroviny. Do tohoto jídla byste neměli přidávat velké množství soli. Je třeba si uvědomit, že chlorid sodný ve velkém množství pouze poškozuje tělo.

Aby se nezvyšoval obsah kalorií v hotovém pokrmu, měly by se k dochucení používat nízkokalorické produkty. Zeleninový salát můžete obléknout například s nízkotučnou zakysanou smetanou, řeckým jogurtem nebo malým množstvím kvalitního rostlinného oleje. Tento salát lze jíst i večer nebo v noci, pokud se pocit hladu stane nesnesitelným.

READ
Lze semena fazolí zmrazit?

Mnoho lidí dává přednost salátům z čerstvých ředkviček jednoduše proto, že nemají rádi chuť dušené nebo vařené zeleniny. Ale je lepší jíst ředkvičky čerstvé z jiného důvodu – obsahují více užitečných látek. Při tepelné úpravě se většina vitamínů obsažených v kořenové zelenině prostě ztrácí. Také byste se měli vyhnout nákupu vakuově balené zeleniny. Takové ředkvičky již ztratily všechny své výhody kvůli dlouhému skladování.

V salátech je lepší používat ředkvičky, které nemají silnou hořkost. Pálivost ovoce je do značné míry určena odrůdou plodiny a také podmínkami pěstování. Také pikantnost chuti ředkviček závisí na množství extraktivních látek v ní obsažených.

Štiplavou chuť zeleniny můžete „zjemnit“ přidáním fermentovaných mléčných výrobků. Pro lidi na dietách je lepší používat nízkotučné produkty.

Při přípravě salátů byste se také měli vyvarovat přidávání zeleniny nebo listové zeleniny, která má výraznou štiplavou chuť. Například salát z ředkviček a rukoly bude docela pikantní, což pravděpodobně nikoho nepotěší.

Ředkvička dieta

Existuje mnoho různých diet zahrnujících ředkvičky. Patří mezi ně monodiety a možnosti vytvoření jídelníčku, ve kterém jsou ředkvičky pouze jednou ze složek. Aby se zelenina podílela na návratu váhy do normálu, měli byste 3x týdně zařadit do jídelníčku ředkvové saláty. V tomto případě by doba trvání takové „diety“ měla být alespoň jeden měsíc. Ředkvový salát by měl nahradit jedno hlavní jídlo. K přípravě pokrmu můžete najemno nakrájet pár kořínků ředkve, jedno středně velké jablko bez slupky a dochutit omáčkou ze směsi olivového oleje a citronové šťávy. Jiné možnosti salátu jsou možné.

Je třeba tomu rozumět zelenina je prospěšná pouze v přiměřeném množství. Není to žádný kouzelný prostředek, který během krátké doby zničí přebytečná kila, ale pouze pomůže zhubnout, aniž by tělo připravilo o živiny. Recenze lidí, kteří se drželi ředkvičkové diety, také naznačují, že není možné zbavit se silné nadváhy pouze pomocí ředkviček. K dosažení výsledků potřebujete integrovaný přístup, včetně neustálého sledování počtu přijatých kalorií a fyzické aktivity.

Neměli byste se nechat unést zařazením zeleniny do jídelníčku. Odborníci poznamenávají, že konzumace ředkviček ve velkém množství může poškodit tělo a způsobit problémy s gastrointestinálním traktem. Ředkvičky jsou kontraindikovány při gastritidě a vředech.

Následující video nabízí recept na salát, který lze jíst při hubnutí.

READ
Kdy zasadit gladioly v květnu 2023?

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: