Je možné jíst čerstvá rajčata v noci?

Lidé, kteří se snaží zhubnout, pociťují určité problémy s pestrostí stravy, zejména večer, protože odborníci na výživu zakazují jíst mnoho potravin v noci a u každého z produktů vyvstává podobná otázka: je možné jíst rajčata v noci hubnutí nebo je lepší omezit konzumaci této zeleniny v první polovině dne? Stránka hudeem-bez-problem.ru objasní tento a mnoho dalších rajčatových problémů ve stravě.

Výhody rajčat pro hubnutí

Než pochopíte, zda můžete jíst rajčata před spaním, musíte pochopit, co je součástí této zeleniny a jak tyto látky ovlivňují fungování našeho těla.

Hlavním přínosem rajčat pro hubnutí je jejich nízký obsah kalorií. Navíc obsahuje chrom, který urychluje proces nasycení a umožňuje vám zůstat déle sytí. Kromě chrómu obsahuje kompozice cukry, jako je glukóza a fruktóza, a také velké množství stopových prvků: jód, hořčík, draslík, fosfor, vápník, zinek, železo, bór, měď. Tato zelenina obsahuje také kyseliny: šťavelovou, citrónovou a jablečnou.

Rajčata svým složením příznivě ovlivňují metabolické procesy. To je z velké části způsobeno kyselinami, které se aktivně podílejí na metabolismu.

Složení obsahuje organickou sloučeninu thiamin, která se v lidském těle přeměňuje na serotonin – hormon štěstí. Proto vám ve stresových situacích nebo prostě když máte špatnou náladu, pozvedne vám náladu pojídání rajčete. To je velmi důležité pro ty, kteří hubnou, protože proces hubnutí je pro mnohé stresující a pro ty, kteří jsou zvyklí jíst stres, jsou rajčata jen dar z nebes.

Fakta o Tamatas

A vůbec, rajčata mají pozitivní vliv na celé tělo. Obsahují velké množství užitečných látek. Kromě vitamínů, které se nacházejí téměř ve všech rostlinných potravinách, obsahují přírodní antioxidanty. Lykopen je především karotenoid, který je zodpovědný za zářivou barvu ovoce a je velmi silným přírodním antioxidantem. Zastavuje oxidaci tuků v krevním séru, čímž snižuje riziko kardiovaskulárních patologií, snižuje hladinu nízkohustotního cholesterolu a triglyceridů.

Vysoký obsah vlákniny pomáhá normalizovat činnost střev a trávicího systému jako celku. Zlepšuje se tvorba žaludeční šťávy, stimulují se peristaltické pohyby v hladkých trávicích svalech.

To vše vám umožňuje jíst méně jídla a obecně má vliv na hubnutí.

READ
Je možné zalévat okurky v noci?

Kdy jíst rajčata při dietě

Kdo dodržuje dietní omezení, často přistupuje ke svému jídelníčku velmi racionálně. Snaží se zjistit, které potraviny je nejlepší konzumovat v jakou dobu, aby z nich získali maximální užitek. Kdy a proč můžete jíst rajčata při hubnutí: ráno k snídani, odpoledne k obědu, večer k večeři nebo dokonce večer před spaním?

snídaně

Odborníci na výživu rozhodně doporučují jíst rajčata v první polovině dne. Pokud je zařadíte do snídaně, zlepšíte funkci slinivky břišní po celý den. Je ale vhodné je konzumovat ve vařené podobě – uděláte tak lépe tělu, které se ještě úplně neprobralo.

To je také skvělý čas zařadit do svého jídelníčku rajčata – zlepší trávení a pomohou předcházet těžkosti v žaludku.

K obědu je můžete jíst v jakékoli podobě: syrové nebo vařené, říká hudeem-bez-problem.

Obecně platí, že odborníci na výživu nedoporučují jíst rajčata k večeři. Hodně ale záleží na tom, v jakou hodinu večeříte a kdy jdete spát. Pokud mezi večeří a spaním uplynou 4 hodiny nebo více, můžete do jídelníčku snadno přidat malé množství rajčat. A pokud uplyne trochu času, je lepší takové jídlo odmítnout, abyste si mohli odpočinout.

Před spaním

Je možné jíst rajčata před spaním?Tuto otázku často kladou odborníci na výživu na schůzkách. Faktem je, že tato zelenina má diuretický účinek. A pokud pár sníte těsně předtím, než půjdete spát, budete muset vstávat několikrát za noc a jít na záchod.

Proto je vhodné je konzumovat maximálně k večeři, aby celý močopudný účinek stihl odeznít.

V jaké formě je

Pokud lidé rychle najdou odpovědi na otázku, zda je možné při hubnutí jíst rajče večer, pak se odpověď na otázku, v jaké formě je nejlepší tuto zeleninu konzumovat, hledá obtížněji. Někdo se domnívá, že tepelná úprava snižuje prospěšné látky v zelenině a u některých látek se to skutečně děje. Například vitamin C se při tepelné úpravě částečně ztrácí. Mění se také poměr vlákniny.

Rajčata nejsou zahrnuta v seznamu potravin, jejichž prospěšné vlastnosti se při vaření snižují.

Lykopen, látka, která je součástí této zeleniny a je silným přírodním antioxidantem, při tepelné úpravě neubývá. Naopak množství lykopenu ve vařených rajčatech se může zvýšit až 10x oproti čerstvým.

READ
Jaká je nejmódnější barva kuchyně?

Vlastnosti rajčat – výhody

Například čerstvá rajčata v závislosti na odrůdě a stupni zrání obsahují až 50 mg/kg lykopenu, což je asi 10 % denní potřeby této látky. Kečup již obsahuje až 140 mg/kg lykopenu a rajčatový protlak až 1500 mg/kg (a to je již 110 % denní potřeby).

Výživoví poradci proto radí rajčata sušit, péct, dusit – a nezapomínat ani na polévku, šťávu a pastu z nich.

Při nákupu džusu a pasty dbejte na složení: pro hubnoucí je vhodné dát přednost výrobkům bez soli nebo s jejím minimálním množstvím, připomíná hudeem-bez-problem ru.

Pokud ale milujete čerstvá rajčata, pak je zařaďte do svého jídelníčku, protože i tím prospějete svému tělu

Škodlivost rajčat

Pokud nebereme v úvahu močopudný účinek, existují další důvody, proč při hubnutí nejíst rajčata na noc? Ve skutečnosti existuje možnost, že tato zelenina poškodí tělo, ale toto poškození nemá nic společného s procesem hubnutí. A negativní dopad může nastat, i když je sníte ráno.

  1. Alergické reakce. Rajčata jsou poměrně silný alergen. I zdravým lidem se nedoporučuje více než 300 g denně, a pokud máte nějaké alergické reakce i na jiné věci, měli byste být opatrnější.
  2. Rajčata mají nejen diuretický účinek, ale také choleretický účinek. Pokud tedy máte žlučové kameny, mohou vyvolat pohyb kamenů, křeče a ucpání kanálků.
  3. Pokud máte problémy s ledvinami, klouby, vysokým krevním tlakem, kardiovaskulárními chorobami nebo osteoporózou, pak se této nakládané nebo solené zelenině raději vyhněte.
  4. Během exacerbace patologií, jako jsou vředy nebo pankreatitida, stejně jako s cukrovkou nebo artrózou, byste se měli rajčatům úplně vyhnout.

Téměř jakákoli zelenina a ovoce přináší lidem hubnoucím mnoho výhod. A rajčata nejsou výjimkou – díky nízkému obsahu kalorií a velkému množství užitečných látek nasycují tělo, aniž by vám umožnily přečerpat denní příjem kalorií. Ale pokud chcete získat maximální užitek z této zeleniny, zkuste ji jíst ráno a vařenou.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: