Je možné jíst kuře každý den?

Kuřecí maso je jedním z nejjednodušších na přípravu a cenově dostupných potravin a vynikajícím zdrojem libových bílkovin.

Kuřecí maso je všestranné a relativně levné, je užitečné jej zařadit do vyvážené a zdravé stravy pro každého člověka. Co se ale stane, když do svého každodenního jídelníčku zařadíte kuřecí maso a jak to ovlivní tělo v jídelníčku sportovců? V tomto článku jsme pochopili, co se stane, když budete jíst kuře každý den.

Kuřecí maso

Kuřecí maso je nezbytnou součástí správné výživy, ale.

Kuřecí maso je nejvíce konzumovaným masem na světě. A není to jen kvůli nízké ceně. Kuřecí maso je jak soběstačný potravinový produkt, tak je součástí mnoha pokrmů. Moje babička určitě v dětství při nachlazení dávala pít kuřecí vývar, a to není náhoda, protože drůbeží maso obsahuje různé aminokyseliny a vitamíny: A, C, E, B1, B2, B3, B5, B6, B9 .

Rozdíl mezi kuřecím masem a jakýmkoliv jiným masem je téměř úplná absence sacharidů a nízký obsah tuku. Ve 100 gramech běžného jatečně upraveného těla je asi 15 g bílkovin a 16 g tuku. Proto je kuřecí maso často považováno za důležitou složku správné výživy.

Podle USDA jedna 100gramová porce vykostěného kuřecího řízku bez kůže obsahuje přibližně:

sacharidy – 0-0,5 g;

Na letchatka – 0 g;

Čistý kuřecí řízek neobsahuje cukr ani škrob a sacharidy (pokud do něj nebyla před balením přidána různá dochucovadla). Proto je glykemický index takového produktu nulový.

Kuřecí řízek bez kůže navíc obsahuje velmi malé množství tuku (méně než 3 gramy na 100 gramů výrobku) a ve velké míře se jedná o nenasycené tuky. Pokud se kůže na mase během vaření zachová, pak bude množství tuku, kilokalorií a bílkovin při stejné porci o něco více.

A co je nejdůležitější, kuřecí maso je skvělým zdrojem libových bílkovin. Pro lidi, kteří jedí maso a hlídají si postavu, je kuřecí maso snadným způsobem, jak uspokojit proteinové potřeby těla bez konzumace velkého množství tuku. Toto maso je také vynikajícím zdrojem selenu, fosforu, vitamínu B6 a niacinu.

Výhody kuřecího masa

Různé části ptačího těla mají samozřejmě různé vlastnosti a kvality. Obecně ale kuře pozitivně ovlivňuje mnoho procesů v těle. Pojďme se podívat na ty hlavní.

READ
Jaký zápach holubi nemají rádi a neusazují se na oknech domů?

· Trávicí systém . Ošetřující lékař může povolit konzumaci tohoto masa při chronických onemocněních trávicího traktu, protože je snadno stravitelné a nedráždí stěny žaludku.

· Muskuloskeletální systém. Kuřecí maso je bohaté na fosfor, vápník a bílkoviny, které jsou nezbytné pro stavbu kostí a svalů.

· Zdraví mužů a žen . 100 gramů obsahuje asi třetinu denní dávky vitamínu B5, který zlepšuje kvalitu spermií a vajíček. Kyselina listová v kuřecím mase má navíc pozitivní vliv na vývoj plodu v těhotenství.

· Vize Kuřecí maso obsahuje vitamín A, který zabraňuje vzniku šedého zákalu a příznivě působí na zrakovou ostrost.

Kuře obsahuje aminokyselinu tryptofan, která je spojována se zvýšenými hladinami serotoninu (hormonu „dobré nálady“) v našem mozku. Hladiny tryptofanu u kuřete nejsou dostatečně vysoké, aby způsobily okamžitou euforii, ale studie ukazují, že stále podporuje hladiny serotoninu a pozitivní stav v kombinaci s dalšími faktory výživy a životního stylu.

Konzumace kuřecího masa může pomoci budovat zdraví svalů a kostí a snížit riziko zranění a onemocnění, jako je osteoporóza. Kuřecí maso také obsahuje:

Kuřecí maso a hubnutí

Kuře je samozřejmě skvělým pomocníkem při hubnutí a je součástí mnoha diet. Mluvíme ale o vařených nebo pečených kuřecích prsíčkách bez kůže. Při této úpravě je maso opravdu dietní a pokud do jídelníčku přidáte více zeleniny, tak hubnutí na sebe nenechá dlouho čekat. Lepší je ale jíst nejen kuře, ale i ryby a libové maso (telecí, králičí maso).

Studie ukazují, že 25-30 gramů bílkovin na jídlo (asi 100 gramů kuřete) pomáhá tělu cítit se plnější. Tím, že jím méně, se tedy člověk rychleji zasytí, a to pomáhá lépe kontrolovat váhu. Američtí odborníci na výživu doporučují jíst kuřecí maso dvakrát až třikrát týdně a ne více než 150-200 gramů denně. To je způsobeno skutečností, že nadměrná konzumace jakéhokoli produktu je nebezpečná a kuřecí maso není výjimkou. Například 100 gramů drůbeže obsahuje asi 60 mg cholesterolu, takže pokud máte sklony k rozvoji aterosklerózy, je lepší kuřecí maso omezit.

Kvůli nedostatku sacharidů a vysokému obsahu bílkovin se kuřecí maso neukládá do tuků a pomáhá při budování svalů. Také reguluje metabolismus a odstraňuje toxiny.

READ
Jí někdo kalinu?

Kuřecí maso ve sportovní dietě

Sportovci ze všech druhů kuřecího masa většinou preferují prsa. Kuřecí prsa je libový kus masa odebraný z prsního svalu kuřete. Protein, včetně kuřecího masa, pomáhá tělu udržovat svalovou hmotu a také podporuje budování svalů v kombinaci s programem silového tréninku.

Kuřecí protein je vynikajícím zdrojem aminokyselin. Tělo je využívá k budování svalové tkáně, což je důležité zejména pro sportovce a starší lidi. Výzkum také ukazuje, že vysoký příjem kuřecího masa a dalších bílkovin pomáhá udržovat minerální hustotu kostí.

Dospělému se doporučuje jíst asi 200 gramů kuřecího filé, aby konzumoval normu bílkovin. Ale pokud se člověk aktivně věnuje sportu, pak lze sazbu zvýšit. V opačném případě bude mít tělo nedostatek bílkovin. Kuřecí maso můžete jíst téměř kdykoli. Obvykle jej sportovci konzumují ihned po tréninku, aby svaly dostaly bílkoviny nezbytné pro růst. Jíst během večeře také není nijak zvlášť škodlivé, protože kuře je nízkokalorický produkt, který neobsahuje prakticky žádné sacharidy.

Kuřecí maso oceňují i ​​sportovci, které, i když v malém množství, má mnoho důležitých látek pro fungování a regeneraci organismu. Malé porce obsahují riboflavin, niacin, thiamin a kyselinu pantotenovou. Polovina střední porce kuřecích prsou obsahuje značné množství omega-3 mastných kyselin, které jsou nezbytné pro zdravé tělo.

Škodlivost kuřecího masa

Ne každý druh vařeného kuřecího masa je však stvořen sobě rovný. Například smaženice nebo obalované pokrmy (nejčastěji jde o kuřecí maso ve fast foodech ve formě nugetek, smažené kuře, kuřecí řízky). USDA doporučuje snížit příjem těchto potravin, protože obsahují obrovský podíl nezdravých tuků, sacharidů a kilokalorií.

Velké množství bílkovin z masa v každodenní stravě vede ke ztrátě vápníku a stresu na močový systém a může také zvýšit riziko kardiovaskulárních onemocnění a rakoviny. Lékaři doporučují jíst maso 2-3x týdně a snížit celkové množství snědeného červeného masa (nahrazovat rostlinnou bílkovinou). Vyšší příjem bílkovin lze ospravedlnit pouze intenzivní fyzickou aktivitou.

Některé druhy kuřete jsou také silně zpracovány, jako jsou masové večeře. Studie z roku 2012 naznačuje, že konzumace zpracovaného masa (tj. masa, které bylo uzené, uzené, uzené, fermentované nebo jinak zpracované pro zvýšení chuti nebo trvanlivosti) může přispívat k vyššímu riziku kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky XNUMX. typu a některých typů. rakoviny. Zpracované maso může obsahovat nadměrné množství sodíku a dalších konzervačních látek.

READ
Je možné postavit koupelnu nad kuchyní v soukromém domě?

Vědecké důkazy v časopise BMJ naznačují, že snížení příjmu sodíku může snížit hladinu krevního tlaku, zejména u lidí s hypertenzí. Také některé konzervační látky ve zpracovaném mase, jako jsou dusitany, mohou nepříznivě ovlivnit lidské zdraví.

Mnoho lidí si jistě z dětství pamatuje, že jim při nachlazení podávali kuřecí vývar, ale moderní odborníci na výživu nepovažují tento lék za účinný v boji proti nemocem. Kuřecí vývar sice obsahuje látky jako L-karnitin, které pomáhají transportovat mastné kyseliny do orgánů našeho těla a ty začnou efektivně fungovat. Ale v moderním světě to může kvůli nepříznivým podmínkám pro chov drůbeže ovlivnit kvalitu produktu a jeho příznivé vlastnosti.

Alergie na drůbež je vzácná. Lékaři naznačují, že alergie na drůbež jsou asi tak časté jako alergie na červené maso (ale alergii na jeden druh masa neznamená, že budete alergičtí na jiný). Někdy se u lidí alergických na slepičí vejce vyvine sekundární alergie na drůbeží maso. V těchto případech se příznaky obvykle objevují spíše při kontaktu se syrovým masem než při konzumaci vařeného masa.

Lidé s onemocněním ledvin by si měli dávat pozor na přílišnou konzumaci bílkovin, zejména ve velkých porcích. Lékaři doporučují promluvit si se svým poskytovatelem zdravotní péče o nejvhodnějším zdroji a množství bílkovin pro vás.

Pokud mluvíme o škodlivé části kuřete, pak je to kůže. Hromadí antibiotika, která se často používají v krmivu pro ptáky (a mají škodlivý vliv na lidské zdraví). Také velké množství karcinogenů, které vznikají při smažení na oleji za vysokých teplot, může vést ke vzniku rakoviny. Smažené nebo grilované kuře proto v žádném případě nepatří mezi dietní potraviny.

Jak vybrat kuřecí maso?

Podle Rospotrebnadzor je vždy lepší vybrat malé kuřecí maso o hmotnosti od 1,5 do 2 kg. U kvalitního masa je kůže čistá, světle žlutá s růžovým nádechem, nejsou žádné otlaky. V případě, že se kuře prodává bez obalu, zkontrolujte, zda maso nemá cizí pachy.

Pod různými dochucovadly, marinádou, kořením mohou prodejci maskovat nekvalitní zboží. Zkuste si koupit chlazené kuře a sami si ho marinovat. Po příchodu domů propíchněte kostru nožem – pokud poté ucítíte nepříjemný zápach, maso je zkažené.

READ
Lze celandine užívat vnitřně?

Kuřecí řízek nebo prsa by měly mít světle růžovou barvu. Pokud je produkt v obalu delší dobu skladován, pak si všimnete, že maso ztrácí vlhkost, zbarvuje se do růžova a může se dokonce pokrýt slizem. Maso nohou a stehen má ve srovnání s filé hustší narůžovělý odstín a u drůbeže – načervenalou barvu.

Zde je několik dalších tipů.

Kuře je malý pták, příliš velká mršina může naznačovat, že při chovu byly použity hormony.

Barva kůže kvalitního kuřete by měla být světle růžová a tuk by měl být nažloutlý. Příliš jasné barvy naznačují přidání barviv.

· V ideálním případě byste si měli koupit farmářské kuře. Možnosti, které se nejčastěji nabízejí v obchodech, jsou ucpané dostatečně brzy a nemají čas na hromadění užitečných látek.

Nekupujte drůbež v koření nebo marinádě. Koření často maskuje prošlé maso.

Trvanlivost kuřecího masa je maximálně šest dní. Pozor byste si měli dát na obal, pokud je trvanlivost delší, svědčí to o použití konzervantů.

Nesmíme zapomínat, že výhody kuřecího masa přímo závisí na způsobu přípravy a výběru jatečně upraveného těla. Odborníci na výživu nedoporučují často jíst uzené nebo smažené kuře, je lepší dát přednost dušenému nebo vařenému.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: