Kam můžete přidat pšeničné otruby?

Jak vzít pšeničné otruby

Pšeničné otruby jsou bohatým zdrojem vlákniny. Chcete-li však získat tyto prospěšné vlastnosti, musíte vědět, jak pšeničné otruby užívat. Navíc se většinou prodávají syrové a bez předchozí tepelné úpravy nejsou vhodné ke konzumaci.

Proč tělo potřebuje otruby?

Konzumace potravin bohatých na vlákninu snižuje vaše šance na rozvoj běžných žaludečních onemocnění. Vláknina v podstatě pomáhá trávení a udržuje jeho normální fungování. Hodně ale záleží na typu vlákniny, která pochází z potravy.

Jaké pšeničné otruby si vybrat?

Existují 2 typy vlákniny: rozpustná a nerozpustná. Pšeničné otruby patří do druhého typu. Pomáhají snižovat cholesterol, udržovat hladinu cukru v krvi a také posilují imunitní systém. Fungují také jako jakýsi kartáč na tělo, pomáhají odstraňovat škodlivé látky.

Navíc se jedná o přirozenou a zdravou potravinu, která pomáhá dlouhodobě zahnat hlad. A přítomnost potřebných vitamínů a minerálů doplní stravu a zlepší pohodu. Pokud podrobněji zvážíme výhody setí pro tělo, můžete zjistit, že:

    Pomáhá kompenzovat ztracené živiny. Jíst velké množství chleba, těstovin a dalšího pečiva vyrobeného z běžné mouky neposkytuje dostatek živin. V procesu rafinace mouky jsou odstraněny nejvýživnější části (otruby a zrna), které však obsahují většinu vitamínů a minerálů. Proto se nyní tolik mluví o výhodách celozrnné mouky a otrubových výrobků. Obsahují životně důležité vitamíny skupiny B, železo, zinek a další živiny. Obsahuje velké množství vlákniny. Odborníci na výživu tvrdí, že je to nejlepší zdroj vlákniny. Jen půl šálku otrub obsahuje 11 gramů vlákniny, což je polovina denní dávky pro ženy (23 gramů) a o něco méně pro muže (36 gramů). Nejlepší na tom je, že toto množství otrub obsahuje pouze 55 kalorií.
  • Bohaté na hořčík. Hlavním zdrojem tohoto minerálu jsou pšeničné otruby. Hořčík pomáhá udržovat normální činnost svalů a nervů, udržuje krevní tlak a pevné kosti.

Donedávna málokdo věděl o výhodách, které se skrývají v tak nevkusném produktu, jako jsou otruby. Zřejmě marně.

Užitečné vlastnosti

Zůstaly nějaké pochybnosti? Existuje několik dalších klíčových vlastností pšeničných otrub, jejichž výhody oceníte, pokud trpíte:

    Z nadváhy. Veškerá vláknina hraje klíčovou roli při hubnutí a udržování hmotnosti. Výsev pšenice zároveň pomáhá kontrolovat chuť k jídlu, aby se předešlo častým poruchám. A vzhledem k jejich nízkému obsahu kalorií je můžete jíst ve velkém množství.
  • Na zažívací potíže. Přidání vlákniny do vaší každodenní stravy pomáhá normalizovat funkci střev. Při časté zácpě se doporučuje užívat semena ve velkém množství. Navíc se jedná o výbornou prevenci gastrointestinálního traktu.
  • Z vysokého krevního tlaku. Vysoký krevní tlak způsobuje nadměrné napětí, které poškozuje tepny. Konzumace pšeničných otrub prokázala výrazné snížení krevního tlaku. A také snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění a zpomalit rozvoj kardiovaskulárních onemocnění.
READ
Jaký je nejlepší stimulátor růstu?

Jak používat pšeničné otruby

Studie prokázaly, že strava obsahující pšeničné otruby chrání před rakovinou tlustého střeva. Pomáhají zbavit se škodlivých karcinogenů, které mohou způsobit nádory. Jako nerozpustná vláknina jsou také fermentovány v tlustém střevě a produkují mastné kyseliny s krátkým řetězcem, které vyživují prospěšné střevní bakterie. Semena pšenice jsou navíc koncentrovaným zdrojem antioxidantů a fytochemikálií, které účinně bojují s volnými radikály. Snižuje také riziko vzniku a růstu rakovinných nádorů.

Který si vybrat

Pšeničné otruby

Dnes není problém najít otruby. Prodávají se téměř v každém obchodě nebo lékárně. Často se vyskytují ve dvou typech – mleté ​​a extrudované.

Mletá je zcela organický produkt, který neprošel průmyslovým zpracováním. Díky tomu jsou v takových otrubách zachovány všechny důležité složky bez výrazných ztrát. V takovém produktu však existuje malé riziko vzniku plísní a jiné nebezpečné mikroflóry. Tomu se však lze vyhnout výběrem důvěryhodných značek, které splňují všechna pravidla pro skladování a balení potravinářských výrobků.

Extrudované otruby se získávají protlačením mlecího zrna malými otvory. Během procesu dochází také k tepelnému zpracování. Vyrábí se tak granule, vločky a další formy tohoto produktu.

I když jsou zpracované otruby lehce stravitelné, připravené ke konzumaci a lze je vzít s sebou jako svačinu, mechanické zpracování zanechává stopy. Proto existují také nevýhody:

  • snižuje se obsah vitamínů a minerálů;
  • různé přísady pro stabilizaci vloček a granulí, stejně jako zvýrazňovače chuti, výrazně zvyšují konečný obsah kalorií v produktu.

Každý typ má své výhody i nevýhody. Nejsou však tak významné, pokud dodržujete normy spotřeby a pravidla skladování. Například se nebudete muset vzdát potěšení z chroupání cereálií na cestě, pokud si správně spočítáte kalorie. Navíc je to stále užitečný produkt.

Kontraindikace pro použití

Výhody a poškození pšeničných otrub do značné míry závisí na vlastnostech těla. Jestliže u některých lidí povede jejich zařazení do jídelníčku k výraznému zlepšení střevních funkcí, u jiných to může způsobit vážné exacerbace. Proto se nedoporučuje užívat otruby, pokud máte následující onemocnění:

  • chronický a akutní vřed;
  • kolitida a enteritida;
  • gastritida;
  • pankreatitida;
  • cholecystitida.

Pšeničné otruby, výhody

A ojediněle se vyskytují i ​​případy intolerance obilných bílkovin. V takových případech může konzumace semen vést k nepříjemným alergickým reakcím.

READ
Který ořech je zdravější: ořech nebo kešu?

Navíc neustálá konzumace otrub bez zvláštních indikací může vést k hypovitaminóze. Protože semena spolu se škodlivými látkami zbavují tělo užitečných látek. Pokud tedy nechcete pociťovat prudký úbytek síly a malátnost, neměli byste je zařazovat do nízkokalorického jídelníčku.

Pravidla vaření

Pšeničné otruby pro hubnutí, jak používat

Existuje několik důležitých doporučení, jak konzumovat pšeničné otruby. Nejprve je třeba je předem namočit na 35 minut do vody. Pro dosažení lepších výsledků je vhodné měnit vodu každých 10 minut. Když vše nabobtná, můžete vodu konečně vypustit. Výsledný produkt by měl být konzumován v čisté formě 20 minut před jídlem. Lze je přidávat i do hotových pokrmů.

Stojí za to připomenout, že jakákoli tepelná úprava přispívá k okamžitému poklesu živin. Přidání otrub do stravy navíc vyžaduje zvýšení příjmu tekutin alespoň na 2 litry denně.

Pomoc při hubnutí

Pšeničné otruby pro hubnutí

Pšeničná semena jsou bezpochyby velmi účinná při hubnutí. Za prvé, jsou nízkokalorické a pomáhají zrychlit metabolismus. Ale jejich hlavní funkcí je, že když se dostanou do žaludku, nafouknou se, zaplní většinu prostoru a tím utlumí pocit hladu.

Jak užívat pšeničné otruby na hubnutí. Před jídlem je třeba zalít kefírem a počkat, až nabobtnají. Výslednou kaši musíte jíst před každým jídlem. Pokud to budete dělat každý den, můžete výrazně omezit příjem potravy a zbavit se přebytečných kilogramů.

Domácí recepty

Nejlepší způsob, jak získat denní dávku vlákniny, je vařit jídla s přídavkem pšeničných semínek. Možná budete překvapeni, jak rozmanité je použití jednoho jednoduchého produktu při dietním vaření.

Nejjednodušší a nejběžnější recept na otruby je odvar. Chcete-li ji připravit, budete muset napařit trochu pšenice a nechat ji přes noc. Poté tekutinu přefiltrujte a přidejte do ní med a tinkturu ostropestřce.

Jak vzít pšeničné otruby

K snídani si můžete připravit výživnou otrubovou kaši. Kaši můžete 10 minut dusit na mírném ohni. Můžete do něj přidat nějaké oblíbené ovoce a špetku cukru. Otruby můžete posypat i na teplý toast.

Pravidelné palačinky se mohou stát zdravějšími, pokud nahraďte běžnou mouku celozrnnou moukou. Přidejte trochu cukru, prášek do pečiva a sůl podle chuti. Poté vše smíchejte s vejci a mlékem, dokud nevznikne husté těsto. Technika smažení se neliší od originálu a neměla by způsobovat žádné potíže.

READ
Kdy stříhat pupalku?

Nikdo samozřejmě nečeká, že ve zdravé výživě je místo pro pečení, ale marně. Zde je například recept na otrubové muffiny:

    Ve velké míse lehce rozšleháme vejce a přidáme trochu oleje.
  • Přidejte mléko a cukr.
  • Všechny ingredience vyšleháme do hladka.
  • Celozrnnou mouku prosejeme, přidáme prášek do pečiva a promícháme.
  • Naplňte formičky na muffiny a pečte 45 minut při 180°C.
  • Košíčky necháme vychladnout.

Takto snadné je používat pšeničné otruby při běžném vaření a nahrazovat škodlivé potraviny zdravými.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: