Kdo by neměl jíst hrozny a proč?

Mnoho lidí považuje hrozny za ovoce, a to velmi kalorické. Někteří jsou si jisti, že diabetici mají přísný zákaz jeho konzumace a bílý povlak na plodech není nic jiného než stopy škodlivých chemikálií, kterými byly ošetřeny. Řekneme vám, co je zde špatně, a zjistíme, která populární tvrzení o hroznech jsou mýty a která jsou pravdivá.

Hrozny jsou ovoce

Z pohledu botaniky hroznové plody jsou určitě bobule.

Červené hrozny jsou zdravější než bílé

Odrůdy červených hroznů obsahují více antioxidantů než bílé nebo růžové. Zejména červené hrozny mají vyšší obsah silného antioxidantu resveratrolu. Studie ukázaly, že je spojen se zpomalením nebo prevencí kognitivního poklesu, zvyšuje oxidaci mastných kyselin v játrech, snižuje oxidační stres a záněty v těle a má řadu dalších prospěšných funkcí.

Hrozny jsou velmi kalorické

V průměru 100 g hroznů obsahuje asi 70 kcal. nicméně řada odrůd hroznů obsahuje hodně cukrů (průměrně 100 g hroznů obsahuje asi 15 g cukrů). Většina z nich je fruktóza a glukóza. Navíc je velmi snadné se nechat unést a sníst hodně hroznů, které při časté nebo neustálé konzumaci mohou v konečném důsledku vést k nadváze.

Bílý povlak na bobulích hroznů jsou stopy „chemie“

Buď v rozpacích Na hroznech není potřeba bílý květ – to je naopak dobré znamení. A už vůbec ne stopy chemikálií, které byly použity k ošetření bobulí, ale přírodní vosková ochranná vrstva. Jak vysvětluje šéfka Berry Union of Russia Irina Koziy, tento povlak je známkou toho, že hrozny nebyly vystaveny opakovanému přesunu a dlouhodobému skladování.

Nákup hroznů

Hrozny mohou být ošetřeny sloučeninami síry

Aby se zabránilo rozvoji plísňových onemocnění a bakteriální hniloby hrozny, stejně jako rozinky, ze kterých jsou vyrobeny, jsou často ošetřeny oxidem siřičitým (E220). Není to zakázáno. Také takové zpracování zvyšuje trvanlivost výrobků, upozorňuje potravinářská technologka Marina Andreeva. Tato látka se používá poměrně často a při správném použití je považována za neškodnou. Oxid siřičitý však může způsobit alergie.

Hrozny jsou kontraindikovány při cukrovce

Mýtus – pokud ho ovšem používáte s mírou

Některé studie naznačují, že resveratrol může být prospěšný pro diabetes, protože může snižovat inzulínovou rezistenci. Vědci si toho všimli Rostlinné látky obsažené v hroznech – polyfenoly včetně resveratrolu, kvercetinu, katechinů a antokyanů – vykazují potenciál pro snížení hyperglykémie. – zvýšená hladina cukru v krvi. Hrozny jsou také dobré pro diabetiky díky poměrně vysokému obsahu vlákniny. Jak dodává Dr. Pakhi Sharma, hrozny mají nízký glykemický index. Specialista ale diabetikům radí, aby si hlídali velikosti porcí. V den, který doporučuje konzumovat až půl sklenice hroznů – to je asi 30 středně velkých bobulí.

READ
Jakou kyselinu používají včely, aby se chránily před nepřáteli?

Semena hroznů jsou zdraví škodlivá

Semena jsou jednou z nejvýživnějších částí hroznů, obsahují mnoho silných antioxidantů. Někteří lidé rádi žvýkají kosti. Ale při konzumaci velké množství hroznů se semeny problémy s trávicím systémem jsou možné, protože to povede ke zvýšenému stresu střev.

Ruské hrozny lze od dovozových odlišit kyselejší chutí

Dovezené hrozny lze samozřejmě zabalit krásněji a vypadat atraktivněji. Jak upozorňují odborníci, chuť, barva, velikost hroznů závisí na odrůdě, klimatu, složení půdy, technologii pěstování, době sklizně a řadě dalších faktorů. Všechny tyto ukazatele se mohou měnit a například kyselé hrozny lze pěstovat kdekoli stejně jako sladké.

O sušených hroznech – rozinkách, panuje mnoho mýtů. Někteří věří, že toto sušené ovoce je vyrobeno z jakéhokoli hroznu. A jiní si jsou jisti, že čím jasnější je jeho barva a atraktivnější vzhled, tím je užitečnější.

Přihlaste se k odběru PROFILE.RU v Yandex.News nebo Yandex.Zen. Všechny důležité novinky jsou v telegramovém kanálu PROFIL-NEWS.

O prospěšnosti zeleniny a ovoce není třeba polemizovat. Doporučují se dětem, starším lidem, kojícím a těhotným ženám. Ale jako každé jiné jídlo může být jejich nadměrná konzumace škodlivá. A někteří lidé by měli některé druhy zeleniny a ovoce ze svého jídelníčku zcela vyloučit, případně je jíst opatrně a v malých dávkách.

Profesionální trenér, učitel tělesné výchovy, mistr sportu ve skalním lezení.

Profesionální trenér, učitel tělesné výchovy, mistr sportu ve skalním lezení.

Kdo by neměl jíst cuketu a dýni?

Především pro ty, kteří trpí záněty žaludku, vředy a alergiemi na tuto zeleninu. Je také nežádoucí zavádět dýni do doplňkových potravin pro kojence do šesti měsíců. Syrová dýně je kontraindikována, pokud máte v anamnéze cholelitiázu (která může způsobit pohyb kamenů) nebo onemocnění trávicího traktu. Tuto jedinečnou sladkou zeleninu se také doporučuje omezit, pokud máte cukrovku. Navzdory mnoha prospěšným benefitům má dýně vysoký glykemický index (rychlé zvýšení krevního cukru), proto by měla být do jídelníčku zařazena s mírou.

Vzhledem k velkému množství vlákniny lékaři doporučují omezit denní příjem dýně na 300 g. Jinak jsou možné poruchy ve fungování trávicího traktu.

Dívka řezání dýně

Dýně obsahuje hodně vlákniny. Zdroj: pexels

Zvláštností cukety je vysoký obsah vitamínu C. Cuketu proto nelze konzumovat syrovou – vitamín C ničí sliznice. Dalším specifikem této zeleniny jsou její silné diuretické vlastnosti. Aby nedošlo k přetížení ledvin, lékaři nedoporučují nechat se unést cuketou, pokud máte pyelonefritidu a další onemocnění ledvin.

READ
Kdy se na Urale sklízí zimní česnek?

Kdo by neměl jíst hrozny?

Hypersenzitivita nebo potravinová intolerance na fruktózu je diagnóza, která znamená úplné odmítnutí hroznů. Slunečné bobule obsahují hodně fruktózy – 7,7–9 % (pro srovnání maliny mají 2,5–3,4 %). Vzhledem k vysokému GI – glykemickému indexu by se konzumace hroznů měla omezit na osoby s inzulínovou rezistencí a cukrovkou.

Odborníci zároveň poznamenávají, že hrozny obsahují polyfenoly, antokyany a resveratrol. Tyto látky snižují hladinu hyperglykémie, což potvrzují i ​​nedávné studie. Odrůdy vinné révy s nižšími hodnotami GI proto mohou být v malém množství prospěšné pro zdraví diabetiků 2. typu.

Talíř plněný bílými hrozny

Hrozny by se měly jíst opatrně. Zdroj: pexels

Mimochodem, účinek fruktózy na tělo lze snížit, pokud budete jíst hrozny s fermentovanými mléčnými výrobky, tvarohem a ořechy.

Pro koho jsou rajčata kontraindikována?

Vzhledem k jejich choleretickým vlastnostem by rajčata neměla být zařazena do jídelníčku lidí trpících gastritidou a těm, kteří mají kameny ve žlučníku nebo ledvinách. Rajčata mohou způsobit jejich zvýšení.

Rajčata jsou kontraindikována pro pankreatitidu a další onemocnění slinivky břišní, stejně jako pro zánětlivé procesy v těle. Rajčatům byste se měli vyhnout, pokud máte pálení žáhy, dnu nebo neduhy, které jsou doprovázeny svěděním.

Proč byste se neměli nechat unést rajčatovým a okurkovým salátem

Tato zelenina je sama o sobě zdravá. Okurky ale obsahují enzym, který ničí vitamín C, kterého rajčata hojně obsahují. Pro neutralizaci účinku enzymu stačí salát pokapat citronovou šťávou. Vitamin C se bude snadněji a ve větší míře vstřebávat.

Zeleninový salát z rajčat a okurek

Při přípravě salátu použijte citronovou šťávu. Zdroj: pexels

Lilek není bobule pro každého

Málokdo ví, že lilek není zelenina, je to bobule z čeledi lilek. Lilky obsahují hodně oxalátů – solí a esterů kyseliny šťavelové. Hromadí se v těle a mohou způsobit urolitiázu. Lilky jsou také nebezpečné pro žaludeční sliznici – zvyšují sekreci kyseliny chlorovodíkové, což je krajně nežádoucí pro lidi s gastritidou, žaludečními vředy a cholelitiázou.

Jakákoli zelenina a ovoce mohou způsobit alergie. Proto je musíte jíst s mírou a dodržovat rozumné normy, jako všechny ostatní produkty. Někdy ale konzumujeme jídlo ve velkých porcích, i když nemáme hlad. Jak se přestat přejídat? Jak překonat závislost na jídle? Přečtěte si v našem článku 5 jednoduchých způsobů, jak se vyrovnat s emocionálním jídlem a překonat závislost na jídle.

READ
Je možné pít čaj z listů rakytníku?

Proč nemůže každý jíst cuketu a dýni a dá se zákaz obejít? Kdo by tuto zeleninu neměl jíst?

Gastritida, kolitida a další žaludeční potíže jsou důvodem k omezení dýně a cukety. Hromadí se v těle a mohou vyvolat silnou bolest a exacerbaci chronických onemocnění.

Kdo by neměl jíst zeleninu a ovoce a je možné je z jídelníčku úplně nevyřadit, ale omezit dýni a hroznové víno? cuketa?

Ne každý může jíst zeleninu a ovoce, jako je dýně, cuketa, hroznové víno a rajčata. U lidí s gastrointestinálními chorobami může dojít k exacerbaci chronických onemocnění. Doporučuje se omezit konzumaci rajčat, dýní a cuket.

Naše platforma má 120+ programů a 1600+ efektivních tréninků. Vyberte si, co je pro vás to pravé, a začněte cvičit hned teď. Sleva s promo kódem BLOG

Na naší platformě je více než tisíc účinných cvičení pro domácí použití. Vyberte si program, který odpovídá vaší úrovni tréninku, a začněte cvičit hned. A pomocí propagačního kódu MEDIAFS získáte 70% slevu na všechna školení a tréninkové kurzy FitStars.

Zůstaňte s námi a každý týden si přečtěte relevantní a užitečné články na blogu.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: