Mohu jíst sušený banán?

Sušené banány rychle dobyly evropský trh. Lahodné, sladké, slané, můžete ho jíst kdykoli a kdekoli, jako semínka. Takto přitahují kupce. Kde ale tyto nádherné plody rostou, nikoho jejich vysušený vzhled nepřekvapí.

V těchto zemích se připravovaly a jedly odedávna. Proto jsou přínosy a škody při konzumaci tohoto produktu již vědě známy. Pokud vás zajímá nebezpečí a výhody sušených banánů, pak si přečtěte tento článek a zjistěte potřebné informace.

Co je sušený banán

Sušení banánů je jednoduchý úkol, který lze provést několika způsoby: v troubě, sušení na slunci, v troubě nebo ve speciální sušičce.

V troubě se plátky zralého ovoce dusí na dřevěném uhlí, odpařuje se z nich vlhkost a zmenšují se. Vzhled tmavě hnědých skvrn naznačuje připravenost.

Banán lze opalovat pokrytý gázou a nakrájet na kousky. Gáza slouží jako ochrana proti hmyzu. Sušící prostor musí mít dobré větrání. Čas od času je třeba ovoce na krátkou dobu ve stínu odstranit. Bílá kůra naznačuje úspěšné sušení.

V troubě se banány vaří jako hranolky. Položený na pergamenu s otvory pro cirkulaci vzduchu schne více než 8 hodin při nízké teplotě.

Při použití speciálních zařízení se výrazně zkrátí doba vaření. Sušička se nastaví na minimální teplotu 35-40 stupňů a nechá se tam 5-6 hodin.

sušené banány

Výhody

Banány sušené na slunci mají na tělo pozitivní i negativní účinky. Pojďme se bavit o výhodách:

  • Velké dávky draslíku. I jeden plátek obsahuje obrovské množství draslíku. Tato látka má příznivý vliv na činnost srdce. Lidé náchylní k onemocnění srdce nebo kuřáci by toto sušené ovoce měli rozhodně zařadit do svého jídelníčku. Bylo prokázáno, že díky banánu v této formě se snižuje poškození nikotinu, dehtu a jedů obsažených v cigaretě. Nedostatek draslíku může vést k srdečnímu selhání i u zdravého člověka.
  • Obsah denní dávky vitaminu B. Závisí na tom správné a produktivní fungování mozku a nervového systému. V případě metabolických poruch tento vitamín pomáhá normalizovat tento proces. Pozitivně působí také na krásu a zdraví nehtů a vlasů. Jen pár kousků takového banánu každý den vyřeší všechny problémy v této věci.
  • Obsahuje významné množství vitamínu C. I přes to, že sušený banán není nijak kyselý, obsahuje asi 10 mg vitamínu C na 100 g. Pokud vás chytne nachlazení, pak by bylo dobrým řešením přidat tento produkt k hlavní léčbě. Jeho každodenní přítomnost ve vašem jídelníčku výrazně zvýší vaši imunitu a šanci, že neonemocníte.
  • Kandované banány vám pomohou přibrat na váze. Opravdu jsou velmi kalorické, a pokud je zkombinujete s mlékem, můžete snadno přibrat na váze, kterou potřebujete. Ale neměli byste to dělat bez konzultace s lékařem nebo specialistou. Je to on, kdo by měl vypočítat výši tohoto doplňku, který potřebujete. V opačném případě výrazně zvyšujete své šance, že se během chvíle stanete obézní.
  • Pomoc při zácpě. Denní konzumace kandovaného banánu vám pomůže zbavit se problému bez jakéhokoli podráždění.
  • Obsah kalorií ahypoalergenní . Výzkum ukázal, že sušený banán lze bezpečně podávat dětem. To je třeba dělat s velkou opatrností, protože vás mohou snadno zasytit a dobře živené dítě nebude chtít jíst nic jiného. Ale lidé, kteří mají během dne hodně fyzické aktivity, prostě zoufale potřebují zpestřit jídlo přidáním pár podílů tohoto sušeného ovoce, protože vás nabije spoustou energie téměř okamžitě a na dlouhou dobu.
  • Dostupnost vitaminu E. Chcete krásnou, jemnou a hladkou pokožku? Pak si dejte sušený banán, protože vám pomůže zbavit se akné, vrásek, záhybů a váš obličej bude vypadat o několik let mladší.
  • Bohaté na vitamíny a minerály. Obrovské množství fosforu, železa, hořčíku, vápníku, fluoru, zinku, manganu, sodíku, nasycených a organických kyselin a také vitamínů A, PP a K. To vše má pozitivní vliv na tělo jako celek.
READ
Která kamna mám dát do skleníku?

Sušené banány

Navzdory mnoha výhodám sušeného ovoce má stále negativní vlastnosti a účinky:

  • vysoký obsah kalorií. Jak již bylo uvedeno výše, lze to také připsat prospěšným vlastnostem, ale pouze pokud k tomu přistupujete moudře. Vzhledem k tomu, že téměř všechny sušené banány obsahují sacharidy, počet kalorií v nich je prostě mimo tabulky. Lidé trpící nadváhou a cukrovkou, stejně jako lidé s dyspepsií a plynatostí by měli tento produkt používat s velkou opatrností.
  • Zvýšená viskozita krve. Banány mohou způsobit velké škody lidem, kteří utrpěli mrtvici nebo srdeční infarkt, stejně jako těm, kteří trpí trombózou a aterosklerózou, tím, že zvyšují srážlivost krve. Jejich konzumace je zakázána i těm, kteří mají k těmto nemocem genetické dispozice.
  • Banánové čipy. Mnoho lidí si je při nákupu sušených banánů v obchodě plete s banánovými lupínky. Ty jsou smažené na oleji, což znamená, že mohou obsahovat různé karcinogeny, které jsou pro tělo škodlivé.
  • Zvýšené hladiny endorfinů v krvi. Lidé trpící stresem a depresemi mají přísně zakázáno jíst kandované banány. Může za to stejný kalorický obsah a obrovské množství cukru. Prostě nebudete moci přestat.
  • Možnost alergických reakcí u dítěte při kojení. Tento produkt by měl být zaveden do stravy matek kojících dítě velmi opatrně a v malých dávkách.

Sušení banánů

Správné použití

Sušené banány by měly být skladovány při pokojové teplotě v plastových, skleněných nebo kovových nádobách. Pevným uzavřením víka zvýšíte trvanlivost produktu a také jej ochráníte před škůdci. Postačí i celofán a papírové sáčky.

Tento produkt lze použít do různých dezertů, přidat do ovesných vloček, salátů, rybích a masových pokrmů, vařených kompotů, vyrobených likérů a tinktur, které lze použít jako lidový lék na léčbu některých nemocí.

Sušené banány na talíři

Výkon

Banány jsou dobré čerstvé, ale přinesou více výhod, pokud prošly procesem sušení. Pokud je používáte rozumně, mají pro tělo velký přínos. Ve všem musí být míra. Být zdravý.

Ve většině diet, které se zaměřují na přibírání na váze, jsou banány spolu s hrozny a datlemi považovány za nebezpečný produkt, který stimuluje vzhled nadbytečných kilogramů. Částečně to platí i pro sušené ovoce, protože má vysoký obsah kalorií. To je důvod, proč výhody a poškození sušených banánů pro tělo znepokojují každého, kdo se stará o své zdraví a postavu. Je tento produkt nebezpečný, jak jej používat, aby se nezlepšilo?

READ
Kdy tulipány přestanou kvést?

Sušené banány: obecná charakteristika

Je možné jíst sušené banány při dietě?

Často se tento produkt připravuje podle stejného schématu: čerstvé ovoce se nakrájí a suší na plechu na pečení ve speciálním zařízení při vysokých teplotách, dokud jádro nezůstane mírně měkké a okraje jsou poměrně tvrdé. Vlivem odpařování vody se zvyšuje energetická hodnota suchých banánů (výhody a škody jsou téměř stejné jako u čerstvých), mírně se zvyšuje i množství bílkovin a sacharidů.

  • Obsah kalorií na 100 g – 519 kcal.
  • BJU – 3,9 / 1,8 / 78,4 g.

Hlavní výhodou sušených banánů je jejich sytost, částečně dokonce vyšší než u čerstvého ovoce, a také snadná přeprava: nezkazí se v horkém počasí v kabelce, můžete si je vzít s sebou na svačinu při procházce po okolí. město. Výživou poskytují vysokou hladinu škrobu a významné množství vlákniny. V chemickém složení sušených banánů najdete také hořčík, měď, selen, draslík, zinek, sodík, pektiny a enzymy.

Zdravotní přínosy a poškození sušených banánů

Sušené banány: výhody a škody

Vysoký obsah kalorií je podle odborníků na výživu klíčovým problémem jak pro čerstvé ovoce, tak pro sušené ovoce, zejména vzhledem k tomu, že je způsoben vysokým obsahem škrobu a cukrů. Stejně jako značný glykemický index (70 jednotek), v důsledku čehož jsou zakázány lidem trpícím cukrovkou. Ano, a zdravý člověk by měl opatření dodržovat, protože časté používání produktů tohoto typu (s vysokým glykemickým indexem) vede k neustálým výkyvům inzulínu. Lékaři se také domnívají, že lidé s:

  • metabolické poruchy;
  • křečové žíly.

Tento přípravek by neměli používat často, stejně jako ti, kteří prodělali infarkt nebo mrtvici. I když poslední bod kardiologové zpochybňují, protože banány obsahují velké množství draslíku a hořčíku, které vyživují srdeční sval, a v sušeném ovoci se ukazatele těchto látek příliš nesnižují.

  • Výhody a poškození sušených banánů ve větší míře závisí na způsobu jejich přípravy: ty domácí jsou bezpečnější, protože nejsou ošetřeny chemikáliemi, které pokrývají většinu sušeného ovoce, aby si zachovaly atraktivní vzhled.

Zdravotní přínosy a poškození sušených banánů

Odborníci na výživu většinou doporučují jíst banány (sušené a čerstvé) lidem podstupujícím vysokou fyzickou námahu, protože poskytují velké množství energie. Sušené banány navíc stimulují produkci serotoninu, zlepšují náladu a také:

  • podpora kardiovaskulárního systému;
  • odstranit toxiny a toxiny z těla;
  • stimulovat uvolňování přebytečné tekutiny;
  • normalizovat spánek.
READ
Potřebují brojleři slunce?

Pozitivní účinek na žaludeční sliznici, kterým jsou čerstvé banány známé, sušeným banánům prakticky není vlastní, ale při gastritidě je lze stále konzumovat v malých množstvích. Střeva je ale opravdu potřebují, protože snižují riziko zácpy. Hlavním přínosem sušených banánů při hubnutí je jejich schopnost stát se alternativou sladkostí a čokolády. I s přihlédnutím k vysokému obsahu kalorií lépe zasytí a méně se ukládají v tuku.

Viz také:

Nelze tedy popřít, že sušené banány mají významné výhody, ale také škodí, protože jsou zdrojem glukózy a sacharózy, která se vyznačuje vysokým obsahem kalorií a glykemickým indexem. Z tohoto důvodu je vhodné, aby zdravý člověk nesnědl více než 50 gramů tohoto sušeného ovoce denně a diabetici by ho měli zcela odmítnout.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: