Můžete přidat agávový sirup do kávy?

Valeria MayorováMíla Mikityuk

Dnes jsou kávové přísady velmi oblíbené, maskují kávě hořkost a dodávají neobvyklou chuť. Milovníci kávy směle experimentují s odvážnými kombinacemi, protože výběr sirupů je velmi velký. Neměli byste je však zneužívat. Z čeho jsou vyrobeny, proč mohou být nebezpečné a existuje nějaká užitečná alternativa, říká nutriční specialistka Míla Mikityuk.

Z čeho se vyrábí sirupy?

Konvenční sirupy obvykle obsahují:

  • cukr, většina z toho;
  • koncentrovaná chuť;
  • šťáva;
  • barviva E.

Jsou sirupy samy o sobě škodlivé?

Pokud se bavíme o sirupech, které se přidávají do koktejlů nebo kávy na čerpacích stanicích, pak neposkytují žádný přínos. Obsahují velké množství cukru, který má špatný vliv na trávení a stává se potravou pro plísňovou mikroflóru ve střevech. Z tohoto důvodu se vitamíny a živiny již nevstřebávají. A začneme přijímat pouze kalorie. Přebytečné sacharidy a tuky se posílají do tukové tkáně – tak je tělo ukládá.

Pokud například pijete latte nebo cappuccino se sirupem, budete mít na chvíli iluzi, že nemáte chuť k jídlu. To je ve skutečnosti kvůli vysokému obsahu kalorií v doplňku. Latte se sirupem obsahuje více než 600 kcal, což je srovnatelné s plnohodnotným jídlem. Po spuštění inzulínu však hladina glukózy opět klesá a pocit hladu se probouzí s novou silou.

Je nutné úplně se vzdát sirupů, abych zhubnul?

Samozřejmě byste se neměli něčeho úplně vzdávat. Výživový poradce se řídí přístupem, kdy můžete jíst cokoli, jen musíte vědět kdy a v jakém množství. Hlavní je držet se adekvátních porcí, protože všeho sladkého, tučného, ​​slaného, ​​pepřového je těžké se navždy vzdát. Odborník radí konzumovat tyto potraviny a doplňky do 16:00. Pokud uvažujete o BZHU, pak je třeba ke kalorickému příjmu přidat sirupy.

I při dietě můžete jíst téměř cokoliv, pokud to budete dělat správně. Prospěšné jsou kvalitní sirupy v malém množství. A v neomezeném množství může i ten nejsprávnější a nejzdravější produkt způsobit kolosální škody.

Existuje zdravá alternativa sirupů?

Ano, pokud se bavíme o přírodních sirupech. Vyrábějí se při nízkých teplotách, takže si zachovávají všechny své prospěšné vlastnosti. Navíc „správné“ sirupy mají nízký glykemický index a nezpůsobují prudký skok v krevním cukru.

READ
Je nutné vytvořit keř rybízu?

Agávový sirup. Objevil se v Mexiku. Vyrábí se při 46°C. Je poměrně nízkokalorický – 310 kcal na 100 g.
Výhody:

  • odstraňuje toxiny a toxiny;
  • posiluje imunitní systém;
  • bojuje proti zánětu;
  • snižuje chuť k jídlu a hladinu cholesterolu v krvi;
  • zlepšuje vstřebávání vápníku.

Javorový sirup. Vyrábí se z mízy javoru cukrového a bez použití dochucovadel. Obsahuje mnoho vitamínů a minerálů a pouze 260 kcal na 100 g.

  • stimuluje slinivku břišní (produkuje hormon inzulín, který odstraňuje glukózu z krve);
  • čistí oběhový systém;
  • bojuje proti zánětlivým procesům;
  • zvyšuje potenci u mužů, protože obsahuje hodně zinku a manganu.

Jeruzalémský artyčokový sirup. Pochází ze Severní Ameriky. Vyrábí se při teplotě 50-60°C. Obsahuje cca 270 kcal na 100 g. Díky docela nízké výrobní teplotě jsou zachovány všechny vitamíny, např. skupiny A, B, E, které jsou velmi prospěšné pro pokožku, vitamín E, železo, vápník, hořčík. Za zmínku také stojí přítomnost důležitých kyselin: jantarová, jablečná a citrónová.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: