Je možné jíst rozinky v noci?

rozinky

Rozinky v turečtině znamenají „hrozny“. Než budeme mluvit o prospěšných vlastnostech rozinek, podívejme se nejprve na to, jak k nim obecně dochází.

Celkem existují čtyři druhy rozinek: světlé malé vypeckované rozinky ze sladkých bílých a zelených odrůd hroznů, tmavě modré bez pecek, světle olivové střední velikosti s jedním semenem, velké masité, velmi sladké chuti s několika velkými semeny. Současně, stejně jako v případě hroznů, jsou tmavé odrůdy rozinek užitečnější než světlé.

Rozinky patří do sekce sladkých výrobků. Vůbec to ale není cukr, který jsme si dávali do čaje a fruktóza a glukóza, což jsou zdravé sacharidy, hladinu inzulinu v krvi nezvyšují.

Kalorický obsah rozinek

Rozinky jsou kalorické a obsahují 264 kcal na 100 g produktu. Ve 100 g rozinek Kishmish – 279 kcal. Přejídání rozinkami může vést k obezitě.

Nutriční hodnoty na 100 gramů:

Proteiny, gr Tlustý, gr Sacharidy, gr Zola, gr Voda, gr Kalorický obsah, kcal
2,9 0,6 67 1,8 15,4 264 – 279

Užitečné vlastnosti rozinek

Rozinky jsou velmi bohaté na draslík: 100 gramů obsahuje 860 mg draslíku. Kromě toho rozinky obsahují prvky jako fosfor, sodík, vápník, hořčík, železo a také vitamíny B1, B2, B5, PP (kyselina nikotinová).

Niacin neboli kyselina nikotinová je součástí enzymů zapojených do buněčného dýchání a metabolismu proteinů, které regulují nervovou aktivitu. To je důvod, proč rozinky posilují nervový systém a působí jako sedativum.

Na rozinky tak bohatý draslík reguluje acidobazickou rovnováhu v krvi, aktivuje svalovou práci srdce, zlepšuje přenos nervových vzruchů, příznivě působí i na činnost ledvin a kůže.

Díky vitamínům B1, B2 a B5, které jsou uloženy v rozinkách, a mikroprvku hořčíku se zlepšuje práce nervového systému, člověk se zklidňuje, zlepšuje se mu spánek;

Tmavé rozinky, stejně jako tmavé hrozny a víno z nich, jsou považovány za užitečnější než světlé odrůdy. Dokonce i kazy a onemocnění dásní jsou na dosah rozinek. Antioxidanty v něm obsažené, zejména kyselina oleanolová, inhibují růst bakterií, které způsobují onemocnění zubů. Fytochemikálie obsažené v rozinkách jsou prospěšné pro zuby a dásně.

Jednou z prospěšných vlastností rozinek je jejich schopnost odstranit otoky a zvýšit výdej moči. Tato vlastnost přímo souvisí s přítomností draslíku v něm, který pomáhá i při otravách, kdy je potřeba odstranit toxiny z krve. Chcete-li to provést, musíte nejprve hníst rozinky, smíchat je s živočišným tukem a poté aplikovat na nádor nebo místo průlomu varu.

READ
Kdy zasadit OT-hybridní lilie?

Rozinky by měly být součástí vašeho jídelníčku pro lidi s kardiovaskulárními chorobami, cukrovkou a vegetativně-vaskulární dystonií.

Rozinky posilují plíce, srdce, nervový systém a dokonce potlačují hněv a uklidňují nervy. Pokud se cítíte podráždění, namočte si hrst rozinek přes noc do studené vody a vypijte ráno, tento nápoj navíc stimuluje srdeční sval. Vlastnosti rozinek se výrazně liší od vlastností hroznů – to zaznamenali lékaři ve starověku. Sušené hrozny se v lidovém léčitelství používají odedávna. Odvar z rozinek s cibulovou šťávou je dobrý na kašel, rýmu, bolest v krku: 100 g rozinek zalijeme sklenicí vroucí vody a necháme 10 minut, vymačkáme, přecedíme, smícháme se lžící cibulové šťávy a vypijeme 1/ 2 šálky 3x denně. Při silném kašli a bronchitidě: 30 g rozinek nechte ve studené vařené vodě po dobu 45 minut a před spaním jezte s horkým mlékem.

Seznam užitečných vlastností rozinek zahrnuje její schopnost pomoci při žloutence. V tomto případě se připravuje speciální nálev na hroznovém octu. Tato infuze je vhodná i k léčbě nádorů sleziny. Za zmínku stojí, že obsah cukrů, konkrétně glukózy a fruktózy, je v rozinkách 8x vyšší než v hroznech. Proto místo cukroví a karamelu je lepší jíst rozinky. Antioxidanty v něm obsažené brzdí růst bakterií, které jsou jednou z příčin zubního kazu.

Kromě výše uvedeného přichází odvar z rozinek na záchranu s bronchitidou, zápalem plic a hypertenzí. Chcete-li připravit takový odvar, budete muset nalít 100 gramů nakrájených rozinek se sklenicí vody, držet 10 minut na nízké teplotě a vytlačit přes gázu.

Zajímavou užitečnou vlastností rozinek je, že pomáhá i s lišejníkem. Zajímavé je, že různé druhy rozinek pomáhají při různých nemocech. Vypeckované rozinky jsou dobré při úplavici a rozinky bez pecek jsou skvělé při problémech s ledvinami a močovým měchýřem.

Rozinky se často používají při vaření, jsou dobrým doplňkem do cukrovinek.

Nebezpečné vlastnosti rozinek

Před jídlem by měly být rozinky velmi pečlivě omyty, protože během průmyslového sušení jsou ošetřeny sírou a dalšími chemikáliemi, které jsou zdraví nebezpečné.

Nedoporučuje se užívat rozinky lidem trpícím obezitou, žaludečními vředy a akutním srdečním selháním.

Rozinky se kvůli vysokému obsahu cukru nedoporučují lidem s cukrovkou. Ale v extrémních případech, v přítomnosti této nemoci, můžete jíst nějaké rozinky vařené po dobu 15 minut.

READ
Jakou sladkou papriku je nejlepší pěstovat?

Rozinky jsou kontraindikovány v případě tuberkulózy v otevřené formě a peptického vředu ústní dutiny, protože může vyvolat exacerbaci těchto onemocnění.

Známé jsou i případy alergické reakce na rozinky.

Věděli jste, že lahodné rozinky si můžete vyrobit i doma? V tomto videu se dozvíte, jak to udělat správně.

Tvrzení, že po šesté nemůžete jíst, je již zastaralé!

Mnoho lidí je přesvědčeno, že jíst po 18. hodině je přísně zakázáno: každý slyšel výrok, že pozdní večeře škodí zdraví a postavě. Odbornice na výživu Julia Manchuk, naopak zklidní – pořádná večeře, ještě před spaním, nenadělá moc škody na postavě a zároveň zrychlí metabolismus.

Správná výživa by měla tělu přinášet pouze výhody.

Jíst vyváženou svačinu vám může dokonce pomoci zhubnout. Díky němu se hladina cukru stabilizuje a hormon spalující tuky „glukagon“ postupně zbavuje člověka přebytečných kilogramů.

„Svačina hodinu a půl před spaním je dokonce prospěšná, protože pomáhá udržovat stabilní hladinu cukru v krvi,“ říká odborník. – Není třeba se klamat tím, že nevěnujete pozornost pocitu hladu. Nechoďte spát s prázdným žaludkem. Je důležité pochopit, že i během spánku tělo nadále využívá energii. Spíte, ale kalorie se stále spalují. A tělo, stejně jako během dne, potřebuje „dotankovat“, aby úroveň efektivity zůstala na stejné úrovni.“

Jaká jídla si v noci můžete dovolit, abyste si zajistili sladký spánek?

Bílá rýže

Aby lidé zhubli, často se snaží ve svém jídelníčku nahradit bílou rýži rýží hnědou. Odbornice na výživu Yulia Manchuk si je jistá: dělají to zbytečně! Bílá rýže obsahuje dostatečné množství vitamínů a minerálů a také zlepšuje kvalitu spánku. Odborník doporučuje sníst hodinu před spaním 100 gramů vařené rýže. Jen to nepřehánějte s dochucovadly nebo omáčkami a proměňte lehkou večeři v opravdovou břišní hostinu!

Jídlo může mít velký vliv na náladu člověka.

Polévka je také na seznamu povolených jídel k pozdní večeři. Tajemství je jednoduché – jakékoliv teplé tekutiny mají na tělo uklidňující účinek. Dopřejte si malou porci kuřecího vývaru nebo zeleninové polévky. Hlavní je, že neobsahuje čočku ani fazole. Tyto potraviny nejsou vhodné k večeři, protože trvají dlouho a jsou těžko stravitelné. Usnout s nimi rozhodně nebudete.

Sandwich

Zdravým jídlem může být i sendvič. Nespěchejte, abyste si udělali sendvič z pšeničné housky s uzenou klobásou. Na „večerní“ sendviče jsou ideální celozrnné krekry a vařená krůtí nebo kuřecí prsa. Přidejte čerstvé bylinky a rajčata: budete mít lahodnou, zdravou a uspokojivou večeři.

READ
Kdy zasadit česnek v Archangelsku?

Předkrm se sýrem

Horké jídlo může poškodit ústa, hrtan a jícen.

Vařené maso z prsou se hodí k sýru. To se hodí především těm, kteří během dne nestačili sníst ani drobek chleba. Kombinace drůbeže a sýra je jedna z nejsprávnějších. Sýr navíc obsahuje komplexní bílkovinu, která člověku dodává pocit plnosti a také zrychluje metabolismus.

Pokrmy z ryb a mořských plodů se stráví za pouhých 45 minut, ale „zpracování“ vepřového a hovězího trvá žaludku více než pět hodin! To znamená, že v noci můžete sníst porci i tučných ryb bez výčitek svědomí a mít jistotu, že váš spánek bude klidný. Kombinace omega-3 mastných kyselin a vitamínu D zlepšuje kvalitu spánku.

Málokdo ví, že ze sádla se přibrat nedá – pokud ho ovšem nesníte kilogramy. Ve sádle nejsou žádné sacharidy, které mohou způsobit nadváhu.
Malý kousek o velikosti poloviny vašeho ukazováčku, snědený v noci, bude dokonce prospěšný. „Sádlo obsahuje hodně „dobrého“ cholesterolu, který je nezbytný pro mazání kloubů a pružnost cév,“ upřesňuje odborník.

I sendviče mohou být zdravé!

Mimochodem, pro člověka je nejzdravější sádlo slané. Jezte ho s česnekem nebo cibulí a získáte dobrou prevenci proti nachlazení. Ale měli byste kategoricky odmítnout smažené nebo uzené produkty. Není v něm nic užitečného, ​​ale toxinů je víc než dost.

Cukroví

Večer si někdy opravdu chcete dopřát alespoň trochu sladkého! Specialista radí věnovat pozornost medu, rozinkám, sušeným švestkám a hořké čokoládě. Obsahují vyšší hladiny antioxidantů než jiné sladké potraviny.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: