Je možné lněná semínka jednoduše žvýkat?

Len, jehož latinský název se překládá jako „nejprospěšnější“, je jednou z nejstarších rostlin pěstovaných člověkem a vždy byl vysoce ceněn pro své léčivé vlastnosti.

Lněná semínka jsou cenným zdrojem omega-3 mastných kyselin, nezbytných pro prevenci aterosklerózy. 100 g semínek obsahuje 22 g omega-3. Pro srovnání: 100 g vlašských ořechů obsahuje 6 g mastných kyselin a 100 g makrely pouze 5 g.

Lněné semínko má vysoký obsah manganu, hořčíku a hrubé vlákniny, které zlepšují trávení a snižují hladinu cholesterolu v krvi. Tento produkt je vynikajícím doplňkem stravy lidí, kteří vedou zdravý životní styl.

Vlastnosti lněných semínek Pokusme se vyzdvihnout hlavní prospěšné vlastnosti lněného semínka: Lněná semínka jsou sorbentem a čistí naše střeva od odpadu a toxinů o nic horší než aktivní uhlí a mají mírný projímavý účinek.

Snížit pravděpodobnost určitých forem rakoviny. Zejména rakovina prsu a rakovina tlustého střeva. Snižují krevní tlak a snižují hromadění aterosklerotických plátů o 75 %. Obnovte střevní mikroflóru. Zlepšuje stav pokožky a vlasů.

VÝHODY PRO ZDRAVÍ ŽEN Lněné semínko je užitečné zejména pro ženy nad 35 let – snižuje riziko vzniku rakoviny prsu a zmírňuje nepříjemné příznaky menopauzy. Lněná semínka obsahují fytoestrogeny, které pomáhají regulovat hormonální hladinu ženy a jsou náhradou za ženský pohlavní hormon (estrogen).

Pravidelné užívání přípravku umožňuje regulovat menstruační cyklus a zmírnit stav v období menopauzy. V těhotenství se doporučuje užívat lněné semínko. Tento produkt obsahuje mnoho cenných mikroelementů a dalších užitečných látek nezbytných pro plný vývoj plodu. JAK POUŽÍVAT? Polysacharidy ve skořápce lněných semínek dokážou vázat velké množství vody – proto při vyluhování semen vzniká viskózní želé, které se užívá perorálně k léčbě.

Vezměte 2/3 lžíce semínek. Večer je zalijte převařenou vodou pokojové teploty tak, aby tekutina zcela pokryla semena. Ráno na lačno vypijte slizký nálev a snězte semínka. Při tomto způsobu konzumace jsou lépe zachovány všechny prospěšné vlastnosti omega-3 mastných kyselin.

Výživoví poradci doporučují semínka spíše vyluhovat než převařovat, protože při delším zahřívání dochází k oxidaci mastných kyselin a tvorbě peroxidů, které naopak tělu škodí a mohou mít karcinogenní účinek.

10 minut po požití lněného semínka můžete vypít svou první denní sklenici vody. Pokud chcete naplno rozproudit svůj metabolismus, snězte zelené jablko 10 minut po vypití sklenice vody. A po dalších 10 minutách můžete v klidu snídat.

READ
Jaké je nejjedovatější ovoce?

JAK ZJISTIT, ZDA JSTE KOUPILI DOBRÉ LNĚNÉ SEMENO? Lněná semínka lze koupit téměř v každé lékárně. Balení semen stojí od 30 do 70 rublů. Semena by měla být suchá a drobivá, s charakteristickou sladkou vůní, bez zatuchliny, tím méně hniloby. Barva semen by měla být světle hnědá nebo žlutá.

Je lepší nekupovat drcená semena, melte je sami, protože rychle oxidují a nejsou dlouho skladována. Důležitým kritériem kvality je množství hlenu, který se ráno na semenech tvoří. Čím více toho bude, tím lépe. KONTRAINDIKACE

Nadměrná konzumace ledových semínek a nedostatek vody může vést k neprůchodnosti střev. Jíst semena by měla být v malých porcích, vždy smyta vodou. Pokud máte kameny v močovém měchýři nebo žlučové kameny, pankreatitidu, cholecystitidu, měli byste lněná semínka používat s velkou opatrností, protože mají silný choleretický účinek. Někteří lidé mohou při konzumaci lněného semínka pociťovat nadýmání nebo plynatost, v takovém případě je třeba snížit dávkování.

Pijte ráno nálev z lněných semínek a budete se cítit mnohem lépe, zlepší se vám trávicí procesy, přebytečná kila zmizí a vaše pleť se pročistí. Nezapomeňte, že pro ideální výsledky je potřeba vypít až 2 litry vody denně. Přečtěte si US na VKontakte

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: