Která paprika je sladší, žlutá nebo červená?

Pepř je nepostradatelnou přísadou pro přípravu mnoha pokrmů. Ale na trhu můžete vidět nejen zelená, но и červená a žlutý pepř. Pojďme na to přijít jejich rozdíly a jaké prospěšné vlastnosti obsahují.

Srovnání červené a žluté papriky

Červený a žluté papriky mají určité nutriční rozdíly složení:

  • Červená paprika obsahuje více kyseliny askorbové kyseliny a vitamín A.
  • Žlutý pepř, s jiným ruka, má vyšší obsah rutinní, který posiluje cévy.

Přidání chuti a kvality pokrmům

I když mezi nimi jsou rozdíly v chuti červená a téměř žlutý pepř ne, mnozí raději přidávají obě barvydát jas a sladkosti do nádobí.

Prospěšné vlastnosti žlutého pepře

Žlutý pepř je považován za nejzdravější ze tří květů díky svému nutričnímu složení látky:

  • Je bohatý na vitamíny Ckterý pomáhá posilovat imunitní systém systém;
  • Karoten ve žluté paprice je prospěšný pro kůži и pohledu;
  • Rutinobsažené ve žluté barvě pepř, pomáhá posilovat plavidel a předcházet vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

Která paprika je sladší: žlutá nebo červená?

Žluté papriky jsou považovány za nejsladší z paprik. Jeho sladkost je dána obsahem více draslíku a fosfor ve srovnání s jinými barvami.

Která paprika zabraňuje rakovině?

I když o tom není úplná vědecká jistota problém, uvádí mnoho studií pro tože zelený pepř působí příznivě jako prevence rakoviny.

Tipy pro výběr paprik

  • Vyberte si papriky žádné skvrny, praskliny a prosakující divize;
  • Pepřové s jasným a sytých barev je obvykle více jsou užitečné;
  • Papriky skladujte v pohodě a suché místopro zachování nutričních vlastností.

Závěry

В celý, každý druh pepře má své vlastní nutriční výhody vlastnostia jejich výběr závisí na vašich potřebách. Za nejprospěšnější je však považována paprika žlutá pro svůj vysoký obsah rutinní a karoten. Přidání různých barev paprik do pokrmů dává jas и sladkost, dělá chutnají lépe a pro tělo prospěšnější.

Co brání tělu vstřebávat železo?

Železo je jedním z klíčových mikroelementů pro správné fungování organismu. Ne vždy se však aktivně vstřebává, což může vést ke zdravotním problémům. Existuje řada faktorů, které brání tělu správně vstřebávat železo. Zejména mléčné výrobky jsou bohaté na vápník, což může narušovat jeho vstřebávání. Také není vhodné pít čaj a kávu bezprostředně po jídle, protože. Kofein v nich také ztěžuje vstřebávání železa. Kromě toho mohou vstřebávání železa ovlivnit některá onemocnění, jako jsou peptické vředy nebo chronická střevní onemocnění. Pro udržení zdraví je nutné brát tyto faktory v úvahu a vybírat potraviny, které vstřebávání železa podporují, než aby tento proces narušovaly.

READ
Co je zdravější na smažení brambor?

Proč se vitamín D 3 nevstřebává?

Vitamin D je důležitým prvkem pro lidské zdraví, protože ovlivňuje imunitní systém, zdraví kostí a zubů a kardiovaskulární funkce. Ale tělo nemůže vždy správně absorbovat tento vitamín.

Důvodů, které mohou vést ke špatnému vstřebávání vitaminu D, je více. Jedním z důvodů jsou například problémy se žlučníkem, které jsou spojeny s odtokem žluči a mohou ovlivnit vstřebávání vitaminu. Také zánětlivá onemocnění střev a poruchy mikroflóry mohou negativně ovlivnit vstřebávání vitaminu D. Tyto problémy mohou nastat například při užívání antibiotik. Proto je důležité sledovat zdraví svého těla a těmto onemocněním předcházet.

Když se hořčík nevstřebává

Hořčík je důležitým minerálem pro lidské zdraví. Existuje však několik důvodů, proč jej tělo správně nevstřebává. Prvním nepřítelem hořčíku jsou sycené nápoje. Obsahují fosfáty, které narušují vstřebávání minerálů ve střevech. Kofein a alkohol také ovlivňují jejich transport v těle. Alkohol navíc blokuje vstřebávání vitamínu D, který je nezbytný pro vstřebávání hořčíku. Výsledkem je, že při časté konzumaci těchto potravin se do těla nedostává potřebné množství minerálů, což může vést k různým onemocněním a zdravotním problémům. Je důležité sledovat stravu, jíst potraviny bohaté na hořčík a vyhýbat se špatným návykům.

Co dělat, když je paprika příliš pálivá

Pokud se paprika ukáže jako příliš pálivá, nezoufejte. Existují jednoduché způsoby, jak chybu napravit, aniž byste pokrm zničili. První možností je přidat do pokrmu více přísad nebo úměrně zvýšit množství stávajících produktů. To může být užitečné při přípravě polévek, dušených pokrmů nebo omáček. Druhou možností je smíchat pepř s pár kapkami medu nebo cukru. Pomohou zjemnit pikantnost a zvýraznit chuť pokrmu. Do jídla můžete přidat také mléko, jogurt nebo zakysanou smetanu, protože snižují pálivý pocit v ústech. Pokud připravujete suchý pokrm, můžete tam dát brambory, které převezmou přebytečnou pikantnost. Nebo přidejte zeleninu, jako je mrkev nebo cuketa, abyste pomohli omezit pikantní chuť.

Červená a žlutá paprika se liší obsahem živin. Červené papriky jsou bohaté na kyselinu askorbovou a vitamín A, které jsou nezbytné pro udržení zdravé pokožky a imunitního systému. Žlutý pepř obsahuje rutin, který pomáhá posilovat stěny cév a zabraňuje rozvoji srdečních onemocnění. Zelená paprika obsahuje kapsaicin, který zrychluje metabolismus a pomáhá spalovat extra kalorie. Obsahuje také vitamín C a karotenoidy, které jsou antioxidanty a zabraňují rakovině. V závislosti na barvě papriky si můžete vybrat tu, která nejlépe vyhovuje potřebám vašeho těla.

READ
Kdy zasadit sazenice papriky do skleníku?

Sladká paprika patří do čeledi hluchavkovitých. Je to „příbuzný“ chilli papričky, kajenského pepře, lilku, rajčat a běžných brambor. Sladká paprika původem z Latinské Ameriky se postupem času rozšířila do celého světa. Koncem 15. století se přes území Bulharska dostala do Ruska. Odtud název, ale například v Anglii se mu říká zvonek.

Nemůžete se rozhodnout, kterou papriku přidat do salátu nebo na pizzu? Která paprika je zdravější? Žlutá nebo červená, nebo možná zelená? Liší se něčím jiným, než skutečně atraktivními barvami?

Rozmanitost barev

Bulharský pepř

Většina odrůd papriky prochází během dozrávání změnou barvy. Některé odrůdy zůstávají zelené, zatímco jiné mění barvu ze zelené na žlutou nebo červenou nebo dokonce tmavě fialový odstín, který se jeví téměř jako černý. Ale červená, zelená a žlutá paprika není totéž. Ve skutečnosti mohou zelené papriky zežloutnout nebo zčervenat, ale žluté nikdy nezčervenají. Množství pigmentu, které paprika dokáže vytvořit, je určeno její DNA. Více pigmentů, ne více času, vytvoří tmavší papričky. Žlutá a červená paprika jsou ve skutečnosti různé odrůdy.

Závislost prospěšných vlastností na barvě

Závisí ale blahodárné vlastnosti a chuť na barvě a na tom, která paprika je zdravější – žlutá nebo červená? Mezi různými barevnými paprikami však existují rozdíly, pokud jde o chuť a zdravotní přínosy. Znamená to, že jedna paprika je lepší než druhá? Ano i ne. Každá má určité výhody a každá je ideální pro jiné chutě nebo recepty.

Červená paprika

Červená paprika

Protože červené odrůdy jsou papriky, které svou sytou barvu získávají až při plné zralosti, mají charakteristickou sladkou chuť. Zatímco všechny barevné odrůdy papriky jsou bohaté na vitamín C, červené obsahují více tohoto vitamínu a také beta-karoten. Paprika je vynikajícím zdrojem pyridoxinu, nejhojnějšího typu vitaminu B.6, který podporuje tvorbu červených krvinek v lidském těle.

Zvyšuje hladinu červených krvinek, které jsou zase nezbytné pro transport kyslíku v těle a odstraňování oxidu uhličitého. Fyllochinon (forma vitamínu K) přítomný v paprikách přichází na pomoc tím, že pomáhá srážet krev. Červená paprika je vhodná pro těhotné ženy díky vysokému obsahu folátu, který podporuje zdravý vývoj plodu. Je přítelem tvého srdce. Obsah draslíku v paprikách působí proti nepříznivým účinkům sodíku a chrání vás před rizikem kardiovaskulárních onemocnění, jako jsou mrtvice a infarkty.

READ
Můžete jíst rukolu jen tak?

Antioxidant quercetin také podporuje dobré zdraví srdce. Vitamíny obsažené v paprikách slouží jako silné antioxidanty a pomáhají bojovat proti volným radikálům, čímž zabraňují růstu rakovinných buněk. Kapsanthin, pigment rozpustný v tucích odpovědný za zarudnutí papriky, je zvláště dobrý pro prevenci rakoviny tlustého střeva.

Kromě dalších prospěšných živin obsahuje červená paprika lykopen v poměrně vysokém množství. O tomto antioxidačním pigmentu je známo, že zabraňuje rozvoji některých typů rakoviny, jako je rakovina prostaty a prsu.

Zeaxanthin a lutein přítomné v červených paprikách jsou známé tím, že pomáhají předcházet šedému zákalu a degeneraci svalů. Červená paprika obsahuje jedenapůlkrát více vitamínu C než zelená paprika, desetkrát více vitamínu A a jedenáctkrát více betakarotenu.

žluté odrůdy

Žlutá paprika

Pokud si chcete užít ty nejlepší vlastnosti zelené i červené papriky, pak je pro vás žlutá paprika. Tyto odrůdy papriky postrádají hořkost často spojovanou s jejich zelenými protějšky. Přestože obsahují stejné živiny jako červená a zelená paprika, jejich množství se mírně liší.

Netřeba dodávat, že nutriční hodnota žlutého ovoce je lepší než ovoce zeleného, ​​ale horší než ovoce červeného. Množství vitamínu C ve žlutých paprikách je téměř dvojnásobné než v zelených paprikách, stejně jako vitamín A a beta-karoten.

Nutriční údaje (1 střední porce)

Červená ani žlutá paprika neobsahuje tuk.

  • Obsah kalorií – 37.
  • Protein – 1 gram.
  • Sacharidy – 7 gramů.
  • Cukr – 5 gramů.
  • Vláknina – 2 gramy.
  • Kalorie – 50.
  • Protein – 2 gramy.
  • Sacharidy – 12 gramů.
  • Cukr – 0 gramů.
  • Vláknina – 2 gramy.

Je těžké s jistotou říci, která paprika je zdravější – žlutá nebo červená. Ale výhody obou jsou bezpodmínečné.

Bulharský pepř

Klíčové vitamíny a minerály

  • Paprika – množství 152 mg, denní dávka 253 %.
  • Pepř žlutý – množství 341 mg, denní dávka 569%.
  • Paprika – množství 3 mg, denní dávka 17 %.
  • Pepř žlutý – množství 3 mg, denní dávka 17%.
  • Paprika – množství 54,7 mg, denní dávka 14 %.
  • Pepř žlutý – množství 48,4 mg, denní dávka 12%.

Jak vybrat a uložit

Jak vybrat pepř

Která paprika je zdravější – žlutá nebo červená, máte odpověď. Jak je správně vybrat? Zkuste si koupit ovoce, které má syté, živé barvy, hladkou kůži a žádné měkké, tmavé oblasti nebo skvrny. Stopka by měla být zelená a svěží.

READ
Jakou zeleninou můžete krmit svého králíka?

Držte je v ruce. Měly by být dost těžké. To bude známkou toho, že stěny jsou silné, dobře tvarované a neztratily vlhkost. Vyhněte se známkám hniloby a poškozené kůže. Tvar papriky zpravidla neovlivňuje kvalitu. Papriky jsou k dispozici po celý rok, ale obvykle jsou hojné během letních a časných podzimních měsíců.

Nemyté sladké ovoce se skladuje v přihrádce na zeleninu v lednici asi 7–10 dní. Vzhledem k tomu, že papriky jsou velmi citlivé na ztrátu vlhkosti, doporučuje se o to postarat. Sladkou papriku lze zmrazit bez předchozího blanšírování. Je lepší to udělat celé, aby se neznehodnotil obsah vitamínů a chuť.

Tipy pro vaření

Červená sladká paprika

Červené a žluté papriky (rozdíl v chuti bude minimální) lze plněné, péct, grilovat, grilovat, pyré do polévek a omáček nebo je používat do dušených pokrmů, omáček a dresinků. Může se také jíst syrové, dát na sendvič a přidat do salátů. Při použití pepře při vaření musíte dodržovat tyto tři zásady:

  • minimální požadovaná tepelná expozice;
  • minimální požadovaná doba vaření;
  • minimální nutný kontakt ovoce s olejem nebo tukem.

Existuje mnoho receptů s použitím pepře. Použijte již známé nebo vymyslete vlastní. Zde je jen několik nápadů:

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: