Je možné jíst maliny v noci?

Je možné jíst bobule v noci?

Každý ví, že jíst smažené brambory, sendviče a housky v noci je škodlivé pro vaše zdraví a postavu. A co méně kalorické a zdravější potraviny? Odborníci na výživu říkají, že můžete utišit hlad a zároveň se před spaním hýčkat bez rizika vzniku gastrointestinálních problémů nebo nadbytečných kilogramů čerstvým ovocem, pokud jen víte, kterému z nich je nejlepší dát přednost.

Jak bobule ovlivňují spánek: klady a zápory

Při rozhodování o svačině před spaním je důležité vybrat potraviny, které neovlivní kvalitu vašeho nočního odpočinku. A většina bobulí je pro tento případ ideální: mají nízký obsah kalorií a vysoký obsah vitamínů, minerálů, pektinu a vlákniny. Neobsahují ani tuky ani škodlivý cholesterol, takže pozitivně působí jak na pohodu, tak na vzhled. Po takové večerní svačině se vám zlepší i nálada, člověk v posteli se snadněji uvolní a rychle usne.

Bobule v talířích

Bobule obsahují velké množství glukózy a fruktózy, takže nejlepší možností je jedna hrst bobulí pár hodin před spaním.

I nízkokalorické potraviny bohaté na vitamíny a mikroelementy mohou být zdraví škodlivé, pokud jsou pravidelně konzumovány, zejména večer. Jednak se v noci zpomaluje metabolismus a čerstvé bobule a ovoce se také pomalu pohybují trávicím traktem, takže mohou kvasit, což způsobuje bolesti břicha a plynatost. Téměř všechny navíc obsahují hodně glukózy a fruktózy, jejichž nadbytek v těle aktivuje tvorbu inzulínu. Díky tomu se člověk necítí sytý – naopak chuť k jídlu se ještě zvyšuje. A buď musíte falešný pocit hladu před spaním ukojit něčím pevným na úkor svého zdraví a postavy, nebo trpět nespavostí a snažit se nemyslet na pochoutky ukryté v lednici. A nadbytek fruktózy (více než 40 g denně) je plný alergických reakcí a zvyšuje pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. Proto je nejlepší možností jedna hrst bobulí pár hodin před spaním. To stačí na svačinu bez poškození těla.

Jaké bobule můžete jíst před spaním?

Abyste se vyhnuli hladu pozdě v noci, který vám často brání usnout, stačí sníst hrst čerstvých bobulí, čímž zaměstnáte žaludek a obohatíte tělo o užitečné látky. Ideální pro svačinu před spaním:

  1. Borůvky jsou bohaté na antioxidanty, které zvyšují odolnost vůči stresu, zlepšují činnost mozku a celkovou pohodu. Pozitivně působí na trávicí systém, játra, zvyšuje imunitu, zpomaluje proces stárnutí organismu, snižuje riziko rakoviny, mozkové mrtvice a infarktu. Borůvky neztrácejí své blahodárné vlastnosti ani zmrazením, takže se jimi můžete zásobit předem a jíst je před spaním v chladném období.
  2. Maliny I ve srovnání s jinými bobulemi mají nízký obsah tuku a vysokou koncentraci vlákniny. Výhody malin pro hubnutí je obtížné přeceňovat: bobule jsou bohaté na mangan a draslík, které urychlují metabolismus a pomáhají spalovat podkožní tuk.
  3. Třešeň Hlavní výhodou, která ji činí nepostradatelnou pro večerní svačinu, je vysoký obsah melatoninu neboli spánkového hormonu, který zajišťuje rychlé usnutí a kvalitní noční odpočinek. Třešně jsou také nízkokalorické – ve 100 g výrobku je 50 kcal, účinně snižují hladinu cholesterolu v krvi a odstraňují nedostatek vitamínu C.
  4. Jahody Obsahují rekordní množství užitečných látek a mají četné léčivé vlastnosti: odstraňuje nedostatek vitamínů, normalizuje činnost ledvin a močových cest, střev, žaludku, posiluje imunitní systém a zvládá únavu, deprese a nespavost. Je možné pro ty, kteří chtějí zhubnout, jíst jahody před spaním? Odpověď je zřejmá: samozřejmě, že ano. Na jejím základě je dokonce založena speciální dieta, která je považována za jeden z nejchutnějších způsobů, jak se rychle zbavit přebytečných kilogramů. Tohoto efektu je dosaženo díky vysokému obsahu manganu v jahodách, který podporuje intenzivní spalování tuků.
  5. Angrešt Kromě vitamínů, mikroprvků, flavonoidů a tříslovin, které jsou důležité pro normální fungování organismu, je angrešt bohatý na serotonin neboli hormon radosti, který snižuje úzkost a stabilizuje emoční stav před spaním. Jedná se o dietní produkt s nízkým obsahem kalorií (ne více než 40 kcal na 100 g bobulí) a pomáhá zbavit se nadbytečných kilogramů čištěním střev a normalizací metabolismu.
READ
Dají se zelené fazolky sklízet?

Čerstvé bobule lze také kombinovat s jinými nízkokalorickými potravinami, které odborníci na výživu doporučují používat jako pozdní večeři. Snadný jahodový nebo borůvkový dezert, ideální na večerní svačinu, si můžete připravit například tak, že do nízkotučného jogurtu přidáte hrst lesních plodů nebo je dochutíte lžičkou smetany.

Jaké bobule je nežádoucí jíst?

Zdravá svačina před spaním neznamená jen vzdát se tučných, sladkých a škrobových jídel.

Ne všechny bobule mohou být konzumovány večer, zvláště pokud jsou problémy s trávicím systémem nebo problémy s nadváhou.

Za prvé se budete muset vzdát kaki, přestože mají pozitivní vliv na rychlost metabolismu a jsou bohaté na aminokyseliny, které snižují míru podrážděnosti a zmírňují nespavost. Ale zároveň tato bobule obsahuje velké množství cukru a specifické dietní vlákniny, které se shlukují v žaludku, komplikují trávení a způsobují plynatost.

Je možné jíst hrozny v noci? Tuto otázku si často kladou ti, kteří se bojí přibrat. A ne nadarmo: 100 g bobulí dodá tělu 72 kcal, což je skvělé na první polovinu dne, ale pozdě večer bude nevhodné. Jeden hrozen o váze 250 g obsahuje 7 g fruktózy, zatímco stejné množství například malin je poloviční. Bobule má také močopudný účinek a je náchylná ke kvašení, což rozhodně naruší dobrý noční odpočinek.

Tomel a hrozny

Kaki a hroznové víno není vhodné jíst před spaním – obsahují velké množství cukru.

Ale hlavní je samozřejmě i s ohledem na lesní plody, které můžete a měli byste jíst před spaním, pamatovat na pravidlo zlaté střední cesty – právě ta vás ochrání před přejídáním, tíží v žaludku, nežádoucími kaloriemi a riziko vzniku cukrovky.

Článek je napsán pro informační účely. Poraďte se se svým lékařem.

Doba čtení: na minut

Maliny na hubnutí: výhody a škody, měli byste je jíst v noci, recepty s bobulemi

Obsah:

Maliny jsou bobule bohaté na vitamíny, minerály, vlákninu a antioxidanty. Zároveň obsahuje málo kalorií a zlepšuje zdraví, zlepšuje imunitu a pomáhá v boji s nadváhou. Při hubnutí je však třeba maliny konzumovat opatrně a dodržovat pravidla, jinak si místo pozitivního účinku můžete ublížit.

Maliny pomáhají v boji s nadváhou při hubnutí.

Maliny pomáhají v boji s nadváhou při hubnutí.

Berry složení

Maliny obsahují bílkoviny, tuky, sacharidy, vodu, vlákninu, cukr a popel.

  • vitamíny (C, A, E, K, skupina B);
  • minerály (železo, zinek, měď, draslík, fosfor, hořčík, vápník atd.);
  • kyseliny (listová, salicylová, linolová, palmitová, stearová atd.); (flavonoidy, fenolické sloučeniny);
  • ketony;
  • betaine;
  • retinol.
READ
Kdy je nejlepší odebírat řízky z rostlin?

Obsah kalorií a nutriční hodnota malin

100 g bobulí obsahuje 46 kcal.

Maliny obsahují vlákninu a jejich obsah kalorií je 46 kcal.

Maliny obsahují vlákninu a jejich obsah kalorií je 46 kcal.

Podíl BJU v produktu je uveden v tabulce:

Živiny Obsah ve 100 g Podíl denní hodnoty, %
Proteiny 1,2 g 2
Tuky 0,7 g 1
Sacharidy 11,9 g 4

Výhody a poškození malin pro hubnutí

Přidání bobulí do jídelníčku pomáhá bojovat s nadváhou, protože obsahuje málo kalorií, urychluje metabolismus a díky svým žlučovým a diuretickým vlastnostem odstraňuje přebytečnou tekutinu z těla a podporuje spalování tuků. Vysoký obsah draslíku v bobulích posiluje kardiovaskulární systém, což vám umožňuje využít fyzickou aktivitu k získání dalších výhod.

Pokud jsou však pokrmy vybrány nesprávně, může strava způsobit škodu. Ingredience musí být správně kombinovány, jinak výživa nepřispěje ke snížení hmotnosti nebo bude mít opačný účinek. Můžete také poškodit tělo, pokud máte individuální nesnášenlivost k produktu nebo nemoci, u kterých lékaři nedoporučují konzumaci bobulí.

Maliny mohou způsobit kožní alergie.

Maliny mohou způsobit kožní alergie.

  • alergie;
  • nefritida;
  • gastritida;
  • duodenální vřed; .

Vyplatí se jíst v noci?

Není zakázáno konzumovat maliny večer a před spaním. Výrobek obsahuje málo kalorií a čistí tělo, takže během diety s bobulemi jsou maliny v noci povoleny. Konzumace produktu během dne však přinese více výhod, protože. Při zavádění bobulí do večerní stravy se mohou objevit zažívací potíže a plynatost.

Odrůdy bobulové diety

Existuje několik druhů bobulové stravy: s přidáním ovoce, zeleniny, mléčných výrobků, ve formě půstu atd. Je nutné vybírat pokrmy na základě požadovaného výsledku, individuálních vlastností těla a vlastních schopností. Při dodržování diety je důležité zkonzumovat alespoň 1,5 litru vody nebo zeleného čaje, vzdát se soli a cukru (lze nahradit medem).

Při dodržování diety pijte zelený čaj s malinami.

Při dodržování diety pijte zelený čaj s malinami.

Bobule a ovoce dieta

Tato dieta vám umožní zhubnout od 3 do 5 kg za týden. Pokud byla počáteční hmotnost velmi vysoká, může úbytek hmotnosti dosáhnout 10 kg. Podstatou systému je dodržovat dietu založenou na používání pouze ovoce a bobulovin po dobu 7 dnů. Po týdnu je potřeba změnit jídelníček. Pokud budete tuto dietu držet déle než 7 dní, tělu začnou chybět bílkoviny, což povede ke zhoršení zdravotního stavu. Dietu lze opakovat nejdříve po 3 měsících.

  • oranžová;
  • citron;
  • grapefruit; ; ;
  • meruňka;
  • ananas;
  • granát;
  • kiwi;
  • broskev;
  • švestka;
  • rybíz;
  • borůvky;
  • borůvky;
  • angrešt;
  • Cherry
  • třešně a jiné ovoce a bobule.
READ
Kdy je citronová sezóna?

Ovocná dieta zahrnuje konzumaci pomerančů, citronů, grapefruitů a jablek.

Ovocná dieta zahrnuje konzumaci pomerančů, citronů, grapefruitů a jablek.

Pokud se potřebujete rychle zbavit nadbytečných kilogramů, musíte v prvním a šestém dni režimu jíst 1 kg ovoce, ve druhém a pátém – 1,5 kg, ve třetím a čtvrtém – 2 kg. Sedmý den musíte změnit svůj jídelníček přidáním vařeného vejce, zeleninové polévky a dušeného kuřete.

Pokud je cílem postupné hubnutí, přidejte k ovoci a bobulovým plodům 200–300 g zeleniny, vařeného dietního masa a kysaných mléčných výrobků denně a zvyšte délku diety na 2 týdny.

Mléčné výrobky a maliny

Mléčné výrobky příznivě působí na organismus, zlepšují trávení a činnost trávicího traktu. Dieta kombinující maliny a mléčné výrobky podporuje nejen hubnutí, ale i celkové zpevnění organismu. V průměru můžete při takové dietě zhubnout 5 kg za 2 týdny.

Menu vypadá takto:

Stravování během dne Poměr
1 Káva nebo čaj s mlékem
2 250 g tvaroh
3 300 malina
4 Sklenice fermentovaného pečeného mléka, nízkotučného jogurtu
5 Kefír s malinami, pyré v mixéru

Do tohoto menu můžete přidat další bobule, dodržujte celkovou hmotnost pokrmu. První a šestý den je povoleno přidat do stravy vařenou rýži (100 g) a kuřecí maso (200 g). Poté si dají 1-2 dny pauzu, kdy do jídelníčku zařadí zeleninu, dietní maso a ryby a poté opět opakují 6denní mléčně-malinovou dietu. Frekvence takové diety je jednou za 1-2 měsíce.

Malinová vykládka

Půstový malinový den lze provést ne více než jednou týdně. Během dne smíte zkonzumovat 1 g bobulí, rozdělte je do 800 dávek. Pijte neomezené množství vody a zeleného čaje po celý den. Před spaním vypijte sklenici kefíru.

Vykládka malin se provádí jednou týdně.

Vykládka malin se provádí jednou týdně.

Třídenní strava

    – sklenici kefíru nebo fermentovaného pečeného mléka s bobulemi;
  • oběd – vařené krůtí nebo kuřecí maso s malinovou omáčkou;
  • odpolední svačina – bobule s přídavkem ovoce a vlašských ořechů; – jakýkoli fermentovaný mléčný výrobek a maliny.

Vyplatí se malinový keton koupit?

Malinový keton je látka, která se získává z bobulí a používá se ke zvýraznění chuti a vůně potravin a kosmetických výrobků. Neexistují žádné důkazy o tom, že keton pomáhá zhubnout, ale má příznivý vliv na tělo: posiluje imunitní systém, uklidňuje nervový systém, normalizuje spánek, zrychluje metabolismus. Malinový keton je navíc bezpečný a hypoalergenní prostředek.

READ
Kdy sklízet ředkvičky a jak je skladovat?

Malinový keton posiluje imunitní systém a normalizuje spánek.

Malinový keton posiluje imunitní systém a normalizuje spánek.

Chcete-li zhubnout, jeden lék nebude stačit, musíte zaujmout komplexní přístup a kombinovat jej s jinými prostředky a metodami.

Recepty s malinami na hubnutí

Existuje mnoho chutných a zdravých dietních jídel a nápojů z malin. Všechny produkty, ze kterých se budou připravovat, musí být čerstvé a vysoce kvalitní. Proto se doporučuje připravovat pokrmy na bázi malin v létě, v období zrání bobulí.

Berry smoothie

  • maliny – 100 g;
  • voda nebo nízkotučné mléko – 150 ml;
  • ostatní ovoce, bobule – 50 g;
  • med – 1 lžičky

Berry smoothie se šlehá pomocí mixéru.

Berry smoothie se šlehá pomocí mixéru.

Vložte bobule do mixéru, přidejte vodu nebo mléko. Přidejte med a šlehejte 1 minutu. V případě potřeby můžete přidat ovoce a / nebo bobule – banán, broskev, jablko, hruška, borůvka, borůvka, rybíz atd.

Domácí ovocný nápoj

  • maliny – 300 g;
  • Med – 100 g;
  • voda – 1,5 l.

Domácí ovocná šťáva je filtrována a naplněna vodou.

Domácí ovocná šťáva je filtrována a naplněna vodou.

Sceďte a vývar zchlaďte. Do nápoje přidejte šťávu získanou rozemletím přes sítko. Dejte na 30–60 minut do lednice.

Malinový kompot

  • maliny – 500 g;
  • ostatní ovoce, bobule – 100–200 g;
  • voda – 2 l;
  • med – 3 lžíce l.

Malinový kompot by se měl dobře vařit.

Malinový kompot by se měl dobře vařit.

Nalijte vodu do hrnce a přiveďte k varu. Ponořte tam bobule (lze kombinovat s jiným ovocem a bobulemi – borůvky, borůvky, jablka, hrušky atd.), Přidejte k nim med. Kompot vařte 5–7 minut, poté nechte louhovat alespoň 1 hodinu.

Maliny s tvarohem

  • maliny – 100 g;
  • nízkotučný tvaroh – 200 g.

Med na hubnutí: vliv přípravku na váhu, výhody a nevýhody medové diety, receptury nápojů

Maxim Mizitov

Miluji fotbal, tenis a aktivní odpočinek. Podrobnosti článku si ujasňuji s profesionálními výživovými poradci a dietology. Doporučení se pro každého liší, takže se určitě poraďte se svým lékařem!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: