Kdy jíst otruby ráno nebo večer?

Pšeničné otruby k snídani

Známé lidové přísloví začíná slovy „Snídejte si sami“. Ale víte, je velmi důležité, jaká tato snídaně bude. Mnozí z nás si někdy lámou hlavu nad problematikou zdravé výživy a rozhodnou se obohatit svůj jídelníček, včetně snídaně, o nové zdravé potraviny. Někteří lidé chtějí zhubnout, jiní chtějí jen zlepšit své tělo a získat více vitamínů a mikroelementů z potravy.

Jednou z oblíbených dietních „zázračných potravin“ jsou pšeničné otruby. Při správném užívání v rozumném množství mohou být skutečně prospěšné. Nyní vám řekneme, jak as čím je lepší jíst otruby a proč jsou dobré k snídani.

Jaké jsou výhody otrub k snídani?

Odborníci na výživu doporučují jíst otruby k snídani. Snídaně s přídavkem otrub se ukazuje jako výživná, dietní a zároveň uspokojující. Ne nadarmo jsou otruby součástí snídaňového menu mnoha oblíbených diet.

Přidávání otrub do jídla podporuje lepší trávení a zpracování potravy na energii a vitamínové složení otrub poskytuje živiny na celý den i při přísné dietě.

Více o výhodách pšeničných otrub se můžete dozvědět z našeho speciálního článku „Pšeničné otruby: výhody a poškození těla“, ale zde budeme diskutovat o hlavních bodech.

Otruby k snídani pomohou:

  • Prodlužte pocit plnosti.
  • Obohaťte své ranní jídlo o vitamíny: selen, fosfor, měď, hořčík, železo, vitamín B6.
  • Posílení imunity.
  • Zlepšit stav pokožky, vlasů, nehtů.
  • Normalizovat stolici.
  • Podporujte růst prospěšné střevní mikroflóry.
  • Očistit tělo od nahromaděných toxinů a škodlivých látek.
  • Nižší cholesterol.

A pokud si vyberete otruby, které jsou navíc obohacené o ty vitamíny, které vám chybí, například otruby Doctor Nutrishin s vápníkem nebo s vápníkem a ostropestřcem, můžete jednou snídaní pokrýt ještě více potřeb těla.

Další dobrá věc na pšeničných otrubách k snídani je, že jsou snad nejchutnější ze všech druhů otrub. Vyznačují se jemnější texturou a příjemnou nasládlou pšeničnou chutí.

Jak správně zavést otruby do vaší stravy

Jakkoliv bychom chtěli v pondělí naplno začít nový život, zavádění nových potravin do jídelníčku vyžaduje určitou opatrnost a dodržování pravidel. Přesto otruby nejsou jídlo, jsou to potravinářské přídatné látky a užívání jakéhokoli doplňku stravy vyžaduje odstranění kontraindikací a správnou kombinaci s jinými produkty.

  • Produkt zavádějte postupně. Počáteční dávka by neměla být větší než čajová lžička, po týdnu „normálního letu“ ji lze zvýšit na polévkovou lžíci. Po dalším týdnu, pokud nedojde k nežádoucím reakcím, můžete začít brát otruby 2 polévkové lžíce denně, ale ne více než 30g.
  • Namočte otruby do tekutiny. Suché otruby jsou poměrně hrubý produkt, je lepší je změkčit ve vodě, šťávě nebo kefíru. Ke změknutí obvykle stačí 15 minut namáčení.
  • Diverzifikujte jídelníček. Otruby používejte jako samostatné jídlo (například otruby s kefírem) a společně s jinými potravinami: přidáním do kaše, tvarohu, salátů a pečiva.
  • Přidejte vitamíny do svého jídelníčku. Otruby fungují jako sorbent. Spolu se škodlivými látkami dokážou vstřebávat prospěšné vitamíny a minerály, proto je při pravidelném užívání nutné případné nedostatky vitamínů kompenzovat pomocí vitamín-minerálních komplexů (konzumujte odděleně od otrub s přestávkou minimálně 3 hodiny).
  • Hlídejte si množství vlákniny. Pokud se rozhodnete zavést otruby do svého jídelníčku, budete muset věnovat pozornost tomu, kolik celkové vlákniny denně zkonzumujete. Někteří lidé jsou zvyklí jíst denně hodně zeleniny a ovoce, v kombinaci s otrubami to může vést k nadbytku vlákniny a problémům s trávicím traktem. Nepřehánějte to s hrubými vlákny.
  • Pijte hodně tekutin. Vzhledem k tomu, že otruby jsou vysoce absorpční, je nesmírně důležité sledovat množství vody, kterou konzumujete. Snažte se vypít alespoň 2 litry vody denně.
READ
Kdy je nejlepší čas zasadit kumquaty?

Nutriční hodnota pšeničných otrub

Při označování výrobku za dietní vždy dbáme na jeho nutriční hodnotu. Jaký je obsah kalorií a nutriční hodnota pšeničných otrub? Promluvme si!

100 g pšeničných otrub obsahuje:

  • Obsah kalorií – 210-260 kcal;
  • Bílkoviny – 15g;
  • Tuky – 3,8 g;
  • Sacharidy – 53,6g;
  • Vláknina – 43,7-44,3g.

Jak vidíte, pšeničné otruby jsou vhodné pro výživu na nízkokalorické dietě. Pozor také na množství vlákniny. Zopakujme, že zdravému člověku se doporučuje zkonzumovat asi 30 g vlákniny denně, ale tuto normu byste neměli překračovat, jinak můžete mít problémy s fungováním trávicího traktu. Při přidávání otrub do vaší stravy zvažte, kolik vlákniny konzumujete v jiných potravinách.

Kdy nejíst otruby

Otruby byste měli přidat do své stravy pouze v případě, že nemáte žádné individuální kontraindikace k tomuto produktu nebo nesnášenlivost. Pokud máte problémy s gastrointestinálním traktem, je lepší se zdržet užívání otrub.

Otruby jsou kontraindikovány u následujících onemocnění:

  • žaludeční vřed;
  • gastritida;
  • kolitida;
  • zánět žlučníku;
  • zánět štítné žlázy.

Abyste se mohli správně rozhodnout, zda jsou pro vás otruby dobré, je nejlepší se osobně poradit se svým lékařem.

Lahodné recepty s pšeničnými otrubami k snídani

Je nemožné jíst den co den to samé. Dříve nebo později budete chtít nějakou rozmanitost. Můžete se také hýčkat novými pokrmy s přídavkem otrub. Například sušenky a muffiny. Obě tato jídla, připravovaná podle našich receptur, jsou dietní a dokonale zapadají do konceptu zdravé výživy.

Recept na dietní otrubové sušenky

  • Vaječný bílek – 1 ks;
  • Celozrnná mouka – 2-3 polévkové lžíce. lžíce;
  • Pšeničné otruby – 1 polévková lžíce. lžíce (granule otrub mohou být mleté);
  • Voda – 1 polévková lžíce. lžíce;
  • Jedlá soda – ¼ lžičky;
  • Sladidlo – podle chuti;
  • Rozinky, ořechy – podle chuti.

Uhněteme těsto a rozválíme na tenký plát. Z plátu vystřihněte kolečka nebo figurky. Položte na plech, nejlépe na plech vymazaný olejem. Pečeme na 220 stupňů do zlatova (10-15 minut).

Košíček v hrnku z otrub

  • Pšeničné otruby – 2 polévkové lžíce. lžíce (nasekané);
  • Nízkotučný kefír – 2 polévkové lžíce. lžíce;
  • Sušené mléko (může být sójové) – 1 polévková lžíce. lžíce;
  • Kuřecí vejce – 1 nebo 2 ks. (v závislosti na velikosti);
  • Kakao – 1 lžička;
  • prášek do pečiva 1 lžička;
  • Sladidlo – podle chuti;
  • Voda – podle potřeby
READ
Můžete jíst ředkvičky se slupkou?

Smíchejte vejce s kefírem. Přidejte všechny ostatní ingredience. Znovu důkladně promíchejte. Pokud je směs příliš hustá, přidejte vodu. Vezměte 250-300 ml hrnek a lehce namažte jeho stěny rostlinným olejem. Těsto nalijte do hrnku a pečte v mikrovlnné troubě při 750W 2,5-3 minuty.

Mimochodem, v sortimentu granulovaných otrub doktora Nutrishina najdete jablečné otruby. Otrubová jablka jsou zároveň přírodní sušená, výrobek neobsahuje dochucovadla ani barviva. Nasypte granulované otruby s jablkem do jogurtu nebo kefíru – a získejte novou hotovou chutnou a zdravou snídani bez dalších starostí s vařením.

Doufáme, že naše doporučení a recepty pomohou k tomu, aby byl váš jídelníček nejen zdravý, ale i chutný. Dobrou chuť!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: